Wikia

Egome Fass
Uiterlijke kenmerken
Species:

Houk

Geslacht:

Man

Biografie
Geboren:

45 BBY

Thuiswereld:

Lijuter

Overleden:

2 BBY

Functie:

Enforcer

Affiliatie:

J'uoch
R'all

Egome Fass was een Houk enforcer die zich opwierp als een tegenstander van Chewbacca tijdens de zoektocht naar de schatten van Xim the Despot op Dellalt.

BiografieEdit

In 22 BBY geraakte Egome Fass betrokken in een proces met de Weequay Ker-Zakk. Fass en de Weequay begonnen te vechten tijdens het proces, maar konden worden verdoofd. Juridisch official Warren Sloat staakte het proces en liet het later aanvangen, een proces dat de volgende twee jaar zou lopen.

In 2 BBY had Fass zich aangesloten bij de mijnwerkers van J'uoch en R'all op Dellalt. Toen zij zicht kregen op de schatten van Xim the Despot, raakte de groep in conflict met die van Han Solo en Chewbacca. Op de landingsplaats in de stad confronteerde Fass Chewbacca door hem aan te vallen in de rug en de Wookiee neer te slaan. Chewbacca kon niet recupereren van deze slag en moest net als zijn gezellen toestaan dat de Millennium Falcon werd gekaapt.

Na de aanvallen van de Guardian Corps op het mijnkamp van J'uoch en R'all probeerde Egome Fass nogmaals om Chewbacca te verslaan. Opnieuw viel hij hem in de rug aan, maar deze maal liet Chewbacca zich niet meer doen. Hij kon de Houk zelf verslagen in een duel en hem vervolgens doden.

BronEdit