Wikia

Yodapedia

Eirtaé

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Eirtaé
Eirtae.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

MensNaboo

Geslacht:

Vrouw

Haarkleur:

Blond

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Thuiswereld:

Naboo

Functie:

Handmaiden

Wapen:

ELG-3a Diplomat’s Blaster

Vervoer:

Royal Starship

Affiliatie:

Royal Naboo Security Forces
Queen Amidala

Handmaidens hangar.jpg

Eirtaé in de Theed Hangar

Eirtaé was één van Amidala’s Handmaidens tijdens de Invasion of Naboo.

BiografieEdit

Eirtaé werd geboren in een afgelegen vallei nabij een rivier op Naboo. Haar ouders waren welgestelde mensen die haar de nodige etiquette en protocol bijbrachten van Naboo. Net als de andere Handmaidens had Eirtaé een reeks testen doorstaan op een speciaal ontworpen terrein in een bos buiten Theed. Tijdens die testen werden de Handmaidens vervoegd door Padmé, maar ze wisten niet dat zij eigenlijk Amidala was. Tijdens de aanvallen van de Training Droids raakte Rabé geblesseerd. Yané, Eirtaé, Sabé en Padmé bleven rustig en konden Rabé redden van de op hol geslagen Droids. Toen Padmé daarna haar ware identiteit onthulde, wisten de Handmaiders dat hun trouw ten opzicht van de Queen wederzijds was.

Eirtaé was de enige handmaiden die door Panaka werd geselecteerd die blond haar had en blauw ogen en dus eigenlijk niet op Amidala leek. Toch was Eirtaé een volwaardig lid van de Handmaidens door haar kennis van de protocols en gewoontes. Amidala luisterde vaak naar Eirtaé op het gebied van etiquette. Eirtaé was iets minder goed in gevechten maar dit kon ze dan weer compenseren door een goede mensenkennis en de mogelijkheid om gevaar op voorhand te zien, alvorens het te laat was.

Tijdens de Invasion of Naboo was Eirtaé samen met Rabé en Sabé de Handmaiden die naar Coruscant mee met Amidala vluchtte. Tijdens hun terugkeer en het eindgevecht volgde Eirtaé de groep van Padmé naar de Theed Hangar.

Eirtaé woonde ze vermoedelijk de begrafenis van Qui-Gon Jinn bij. Ze was zeker aanwezig toen Rugor Nass de Globe of Peace in ontvangst nam te Theed. Tijdens de Clone Wars was Eirté nog steeds in dienst als Handmaiden.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki