Wikia

Yodapedia

Elbo

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Elbo
Elbo.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Onbekend

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Wit

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Endor

Titel/Rang:

King

Quote: "He tests creatures for greediness and honesty. If they fail, he takes them to his Coral Castle at the bottom of the sea!"
-- Teebo’s vis vriend

King Elbo was een krabachtig wezen dat op Endor leefde.

BiografieEdit

King Elbo was een wezen dat op Endor onder water leefde in het Coral Castle op de bodem van een zee. Elbo testte levende wezens op hun eerlijkheid en gulzigheid. Elbo beloonde eerlijkheid maar bestrafte leugens en gulzigheid. Elbo was een groot krabachtig wezen met wit haar en een dikke witte snor.

Wanneer men een voorwerp in een meertje verloor, kwam Elbo tevoorschijn en bood hij eerst voorwerpen aan die niet de van de persoon waren die het voorwerp had verloren. Bovendien waren deze voorwerpen zeer kostbaar. Indien men eerlijk was en deze voorwerpen weigerden totdat Elbo het ware voorwerp aanbood, werd men beloond. Indien men echter loog en zei dat één of meerdere van deze voorwerpen eigendom was, werd men bestraft. Elbo nam de leugenaar gevangen in zijn schelp en trok naar het Coral Castle waar de leugenaar gevangen werd gezet.

In het Coral Castle had Elbo verschillende gevaarlijke wezens die naar hem luisterden. Hij bezat ook een fabelachtige schat die diende om extra proeven in te lassen voor gevangenen.

Rond 2 ABY doorstond Princess Kneesaa Elbo’s test maar faalde Latara die verblind werd door de mooie objecten die Elbo aanbood. Wicket, Teebo en Kneesaa moesten Latara gaan redden uit het Coral Castle. Uiteindelijk bood Elbo een tweede kans aan Latara aan die ze met beide handen greep en zo de bevrijding van de Ewoks kon verzekeren.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki