Wikia

Yodapedia

Electropole

11.153pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Electropole
Electropole.jpg
Product
Model:

Gungan Electropole

Type:

Vibroweapon

Fabrikant:

Otoh Gunga Defense League

Prijs:

Niet te koop

Affiliaties
Gebruikers:

Gungans

Quote: "How rude!"
-- Jar Jar Binks

Een Electropole was een Vibroweapon dat verwant was aan de Force Pike.

SpecificatiesEdit

De Electropole was een speerachtig wapen dat werd ontworpen door de Otoh Gunga Defense League en als defensief wapen werd gebruikt door de Gungans. Het was voornamelijk bedoeld als afweerwapen tegen zeewezens die Otoh Gunga of Gungans van te dichtbij naderden. Ze waren ook effectief om een menigte onder bedwang te houden. De punt van het wapen was elektrisch geladen en kon fameuze stoten uitdelen, al bestonden er geen Electropoles die dodelijk waren. De Gungan Electropoles hadden in het midden een kromming om de hand te beschermen.

De Republic Xenoethnographers vonden geen standvastige theorie waarin bleek dat de Gungans die wapen zelf hadden ontwikkeld of de technologie van de Naboo hadden overgenomen.

De wachters in Otoh Gunga waaronder Captain Tarpals gebruikten ook zulke wapens. De Electropole van Tarpals was bijna even oud als de Captain zelf. Jar Jar Binks kreeg een por van een Electropole toen hun was teruggekeerd nadat de Nocombackie Law was uitgesproken over hem. Tijdens de Invasion of Naboo werden deze wapens soms gebruikt om Battle Droids uit te schakelen.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki