Wikia

Yodapedia

Emperor's Royal Guard

10.972pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Emperor's Royal Guard
Royal Guard.jpg
Organisatie
Alias:

Crimson Guards

Behoort tot:

Galactic Empire
Galactic Republic

Affiliatie:

Emperor Palpatine
Supreme Chancellor Palpatine

Bevelhebber:

Palpatine

Species:

Mens

Details
Bewapening:

Controller Force Pike
Blaster Pistol

Stationering:

Coruscant
Death Star II

De Emperor’s Royal Guard of de Red Guard waren de geheimzinnige persoonlijke lijfwachten van Palpatine die gekleed gingen in felrode gewaden.

Red GuardEdit

Toen Supreme Chancellor Palpatine verkozen werd als nieuwe leider van de Galactic Republic vond hij dat de Senate Guard onvoldoende zijn veiligheid kon garanderen. Daarom riep hij de Red Guard in het leven. Dit waren zijn persoonlijke lijfwachten die gekleed gingen in lange, felrode gewaden, waaronder ze een harnas droegen. Ze droegen een helm die hun hoofd en hun identiteit volledig verborgen hield. Als wapen gebruikten ze vooral een Controller Force Pike. Aangezien dit een handwapen was, waren de Red Guards getraind in handgevechten. Hun uitzicht droeg gelijkenissen met de Sun Guards uit het Thyrsus System, de Death Watch van Mandalore en de Senate Guards.

Royal Guard AOTC.jpg

Red Guard in Palpatine’s kantoor

Palpatine zelf bleef altijd erg oppervlakkig wanneer men hem vroeg achter de herkomst van deze lijfwachten. Ook de Jedi stelden zich vragen bij hun oprichting, net als de Senate Guards. Het was wel geweten dat Palpatine de Red Guards geen Clone Troopers waren maar werden geselecteerd uit ander militair personeel. Deze wachters antwoordden enkel aan de bevelen van Palpatine en behoorden tot geen enkele andere militaire branche. Ook hun aantal was niet geweten.

Emperor’s Royal GuardsEdit

De Red Guard veranderde van naam toen Palpatine in 19 BBY zichzelf tot Emperor uitriep. De Royal Guards bleven Palpatine onvoorwaardelijk steunen en waar Palpatine kwam, waren de Royal Guards nooit ver af. Deze elite krijgers werden als de beste soldaten in het Galactic Empire beschouwd. De Royal Guards waren gemiddeld 1,80 meter groot en wogen 80 kilogram.

TrainingEdit

Eens ze kandidaten werden gekozen, werden ze naar de barre planeet Yinchorr gestuurd waar ze een rigoureuze opleiding genoten van Master Ved Kennede. Ze leerden er omgaan met alle soorten wapens en alle soorten martial arts waaronder Echani. De rekruten vochten in een arena die de Squall werd genoemd en soms vochten ze zelfs tegen Darth Vader om hun moed te tonen tegenover Palpatine. De Guards werden tijdens hun opleiding gekoppeld aan één bepaald persoon waarmee ze een uiterst sterke band kregen zodat ze konden opereren als één enkel team. Tijdens hun allerlaatste gevecht voor hun promotie tot Guard moest één van deze twee sterven. Zo bewezen ze hun ultieme trouw ten opzichte van Palpatine. De rekruten die Force Sensitive waren werden gepromoveerd tot speciale Sovereign Protectors.

MissiesEdit

De Royal Guards werden gestationeerd op Coruscant en op alle locaties waar Palpatine naartoe ging. Occasioneel gebeurde het dat Palpatine zijn lijfwachten ‘uitleende’ aan een hoogstaand figuur of om belangrijke gasten te escorteren.

GeschiedenisEdit

Hoewel de Emperor’s Royal Guard steeds paraat was, hadden ze weinig of geen invloed gehad tijdens de belangrijkste gevechten. Toen Yoda na Order 66 Darth Sidious kwam confronteren, versperden twee Red Guards hem de weg. Yoda wierp hen echter eenvoudig weg met een Force Push.

Royal Guard DSII.jpg

Royal Guards ecorteren Palpatine

Tijdens zijn bezoek aan de Death Star II werd Palpatine door minstens zes Guards geëscorteerd tijdens zijn aankomst. Deze guards stonden altijd op de wacht voor zijn Throne Room. Tijdens de Battle of Endor stuurde Palpatine twee wachters persoonlijk weg toen Luke Skywalker bij hem werd gebracht.

Bekende Royal GuardsEdit

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki