Wikia

Endente
Endente
Uiterlijke kenmerken
Species:

Sugi

Geslacht:

Man

Biografie
Overleden:

19 BBY

Functie:

Wapenhandelaar

Vervoer:

Speeder Bike

Affiliatie:

CIS

Endente was de leider van de Sugi wapenhandelaars die betrokken was in de deal met de CIS in verband met het enorme Kyber Crystal.

BiografieEdit

Endente was een Sugi die in tegenstelling tot zijn soortgenoten geen gebruik maakte van een insectachtig power suit. Hij verplaatste zich met een Speeder Bike en indien nodig zelfs op de rug van andere Sugi.

Endente was de persoon die van Count Dooku de levering van een enorm Kyber Crystal op Utapau diende te voltooien door het kristal aan Grievous te overhandigen nadat de CIS en de Sugi een akkoord hadden gesloten. Nadat Obi-Wan Kenobi en Anakin Skywalker op het spoor van de transactie waren gekomen, stelden ze zich voor als potentiële kopers voor de goederen. Toen Kenobi voor het eerst hoorde praten over een kristal vermoedde hij dat het over een Kyber Crystal ging.

Endente liet de Jedi naar hun schip brengen, waar ze echter konden ontsnappen en het zelfs overmeesteren. Een liegende Endente vertelde Dooku dat alles in orde was en liet zijn onderdanen de achtervolging inzetten op Obi-Wan en Anakin die met het kristal probeerden naar Pau City te trekken.

Daar loog Endente opnieuw, nu tegen Grievous, die ondertussen al wist wat er aan de hand was. Grievous nam de Sugi beet en onthoofde hem vanwegens zijn leugens.

VerschijningEdit

BronEdit