Wikia

Endor System
Endor System
Astrografisch
Regio:

Outer Rim

Sector:

Moddell Sector

Sterren:

1 Ibleam

Planeten:

4

Manen:

9

Maatschappelijk
Species:

Ewok
Yuzzum
Gorax

Bezienswaardig:

Death Star II

Het Endor System was gelegen op de rand van de Outer Rim en Wild Space in de afgelegen Moddell Sector.

SamenstellingEdit

Het System bevatte vier planeten: Endor, Eloggi, Megiddo en Dor. Door de moeilijk navigeerbare Moddell Sector was het Endor Systeem erg moeilijk bereikbaar. Het Endor System werd pas in 50 BBY officieel ontdekt en toegevoegd aan de Galactic Republic. Alhoewel dit system helemaal aan het uiteinde van het gekende universum lag, speelde het een cruciale rol in de Galactic Civil War.

  • Ibleam: Was de zon van het Endor System waarrond vier planeten draaiden.
    • Endor (ook wel Tana genoemd) was een Gas Giant met negen manen.
      • Endor: Deze maan was de bekendste locatie uit het System zodat ze voor velen simpelweg de naam van de planeet Endor overgenam.
    • Eloggi was de eerste planeet na Endor in het System. Tijdens de bouw van de Death Star II had het Empire een mijnbasis op Eloggi.
    • Megiddo was een totaal levensloze planeet en bevatte een ijskap die alle sporen van de verdwenen mijnbouw ondertussen had weggevaagd.
    • Dor was een belangrijke factor voor het Empire om de Death Star in het Endor System te bouwen.

BouwwerkenEdit

Om hun bouwwerken in het Endor System geheim te houden bij de bouw van de Death Star II spendeerde het Empire miljarden credits aan het aanleggen van een nieuwe obscure Hyperspace Route die begon bij Sullust en eindigde bij Endor, genaamd de Silvestri Trace (mogelijk gebruikte ook de Alliance Fleet deze route). Deze route werd gedurende korte tijd enkel gebruikt door enorme vrachtschepen om bouwmateriaal naar de 2de Death Star te brengen. Samen met de plannen van de Death Star liet Palpatine ook met opzet de geheimen van de Silvestri Trace in handen vallen van de Bothans en de Rebel Alliance.

Historisch belangEdit

Het was in het Endor System dat de beslissende slag in de Galactic Civil War werd uitgevochten boven en op Endor. Na de explosie van de Death Star II zwierven er allerlei brokstukken in het System rond. Wonder boven wonder bleef Endor’s Moon grotendeels gespaard van de rampzalige gevolgen die de explosie had kunnen veroorzaken. Het Endor System was ook één van de trekpleisters van het toeristische agentschap Star Tours.

Achter de schermenEdit

  • In het leesboek van ‘RotJ’ wordt vermeld dat de planeet Endor werd vernietigd. Nochtans is er duidelijk een planeet te zien in de spin-off tv-films en in de Ewok cartoons.
  • Endor is een naam afkomstig uit Middle-Earth, maar ook uit de Bijbel (OT). Namen als Ibleam, Megiddo, Eloggi en Dor zijn eveneens afkomstig uit de Bijbel (OT).

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki