Wikia

EnhanceScan General-Purpose Scanner
Enhance Scan.jpg
Product
Model:

EnhanceScan General-Purpose Scanner

Fabrikant:

Cryoncorp

Prijs:

2000 Credits

Specificaties
Massa:

8 kilogram

Functies
Gebruik:

Han Solo

Taken:

Scanner

Gebruikers:

Rebel Alliance

Enhance Scan Han.jpg

Han Solo gebruikt de scanner

Quote: "There isn’t enough life on this ice cube to fill a space cruiser"
-- Han Solo

De EnhanceScan General-Purpose Scanner was een verbeterd en compact model van grote en onhandige scanners.

Bouw & FunctiesEdit

De EnhanceScan was een rechthoekige doos met verschillende knoppen en controles aan de voorkant en twee uitstekende antennes bovenop. Meestal werd het vergezeld van een schouderriem.

De EnhanceScan General-Purpose Scanner had dezelfde eigenschappen als de sensors van een schip maar dan minder krachtig. De scanner detecteerde beweging (een signaal ging dan af), levensvormen, metalen en kon communicaties tussen Comlinks opvolgen. De afstand waarop dit kon worden waargenomen, verschilde. Voor levensvormen was deze afstand 1500 meter, voor comlink berichten 3000 meter, voor beweging 500 meter en voor metalen 100 meter. Alle scanners werden tegelijkertijd bestuurd door de knoppen en toonden alle resultaten op het scherm.

De EnhanceScan kon 300 verschillende signalen op een specifieke en automatische manier accepteren en omzetten in een speciaal geluidje. Zo kon het worden ingesteld om een species, type van voertuig of bepaalde communicatie te melden. De scanner kon eveneens worden gekoppeld aan een Datapad of een Comlink om de gegevens door te sturen en te bewerken.

De EnhanceScan General-Purpose Scanner werd vaak voor militaire doeleinden gebruikt. De scanner liet het zelden of nooit afweten – zelfs niet onder de meest strenge klimaten – en was erg makkelijk te herstellen. De Scanner kon met de zes herlaadbare Power Cells zo’n 10 dagen na elkaar continu werken.

GeschiedenisEdit

De eerste draagbare Scanners moesten op Repulsorcarts worden voortbewogen. De EnhanceScan General-Purpose Scanner, die gebaseerd was op de Lifedetec Bioscanner, woog ook nog steeds 8 kilo maar kon worden meegenomen zonder al te veel extra last.

Door de veelzijdigheid werden deze scanners voor vele doeleinden gebruikt. Speleologen en biologen gebruikten ze bijvoorbeeld tijdens hun veldwerk.

In 3 ABY werden deze scanners veelvuldig gebruikt door de Rebel Alliance op Hoth om levensvormen waar te nemen en om Comlink signalen op te vangen om zo de coördinatie tussen de Echo Base Troopers te verbeteren. In de Echo Base werden de scanners aan Droids en Datapads gekoppeld voor een verbeterde analyse.

Toen Luke Skywalker vermist werd op Hoth, gebruikte Han Solo zulke EnhanceScan General-Purpose Scanner om zijn vriend op te sporen.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki