Wikia

Yodapedia

Enso

10.982pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Enso
Enso.jpg
Biologie
Indeling:

Zoogdier

Classificatie:

Intelligent

Herkomst
Thuisplaneet:

Ensolica

De Enso waren een species van Near-Humans van de planeet Ensolica. Hun thuiswereld was bedekt met eindeloze ijsvlakten en toendra’s, en de meest “tropische” gebieden rond de equator bestonden uit naaldboombossen.

Ensos waren genetisch nauw verwant met de mensen, maar onderscheidden zich door hun aanpassingen waarmee ze bestand waren tegen de koude omstandigheden op hun planeet. De overgrote meerderheid van de Ensos leefde in steden die in de ijsvlakten lagen ingebed. Omdat er weinig planten konden groeien op de koude vlakten van Ensolica ontwikkelden de Ensos een grote expertise in hydroponics. Grote bedrijven van andere planeten in het universum, zoals Alderaan Biotics en Tusus Comestibles, huurden vaak de slimste Ensos in om voor ze te werken.

Wanneer Ensos op warmere planeten kwamen, vooral op planeten zoals Tatooine, waar zij hun technologie en expertise op gebied van hydroponics verhandelden, moesten zij een thermisch pak aan wat hen beschermde tegen de warmte. Omdat zij zo aan de koude gewend waren geraakt, konden zij op een planeet als Tatooine binnen minuten een zonnesteek oplopen.

Bekende EnsosEdit

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki