Wikia

Yodapedia

Erpham Warrick

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Erpham Warrick
Erpham Warrick.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Ewok

Geslacht:

Man

Biografie
Thuiswereld:

Endor

Functie:

Ewok krijger

Vervoer:

Ewok Battle Wagon

Affiliatie:

Bright Tree Village

Erpham.jpg

Erpham's verschijning

Quote: "But that old Battle Wagon sure came in handy when them Duloks started making trouble"
-- Erpham Warrick

Erpham Warrick was een bekend Ewok krijger en de uitvinder van de Ewok Battle Wagon. Hij was eveneens de overgrootvader van Wicket.

BiografieEdit

Erpham Warrick was in een ver verleden een begenadigd Ewok krijger. Toch werd hij uitgelachen toen hij begon te bouwen aan zijn Ewok Battle Wagon. Maar toen de Duloks Bright Tree Village aanvielen, bleek de Battle Wagon goed van pas te komen en werden de Duloks verjaagd. Erpham werd een held maar na verloop van tijd raakte de Ewok Battle Wagon vergeten.

Toen zijn achterkleinzoon Wicket leefde, bevond de Battle Wagon zich in barslechte staat. Het was Kaink die de geschiedenis van de Battle Wagon en Erpham vertelde en zo kreeg Wicket rond 3 ABY het idee om het voertuig op te lappen. De Duloks van Gorneesh hadden dit echter in de gaten en stalen de Battle Wagon.

Wicket voelde zich schuldig maar een verschijning van Erpham maakt Wicket attent op het feit dat proberen nooit kwaad kan en dat hij niet mocht opgeven. Wicket kwam te weten dat de Duloks wilden proberen om de Soul Trees van de Ewoks te vernietigen met de Battle Wagon. Wicket en zijn vrienden konden net op tijd het tij keren en zo voorkomen dat de Soul Tree van Erpham zou worden vernietigd.

Wicket had zijn overgrootvader alle eer aangedaan maar besloot dat het beter was om de Battle Wagon te vernietigen. Chirpa had echter al besloten om het voertuig te herbouwen.

Achter de SchermenEdit

  • Kenner maakte de Ewok Battle Wagon in 1984 als één van de laatste voertuigen.
  • Sommige bronnen menen dat Erpham Force Sensitive was omdat hij als geest verscheen. Deze verschijning kan ook anders geïnterpreteerd worden volgens de Ewok religie.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki