Wikia

Yodapedia

Ewoks 10: The Demons of Endor

10.953pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Ewoks 10: The Demons of Endor
Marvel Ewoks10.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Dave Manak

Omslag:

Warren Kremer

Illustrator:

John Romita
Warren Kremer

Informatie
Uitgever:

Marvel Comics

Uitgave:

1986 November

Type:

Comic

Pagina's:

21

Functies
Canon:

Ja ?

Serie:

Marvel: Droids

Vorige:

Ewoks 9: The Underwater Kingdom

Volgende:

Ewoks 11: The Incredible Shrinking Princess

Ewoks 10: The Demons of Endor is de tiende comic uit de serie Marvel: Ewoks. De comic verscheen in november 1986. In deze comic belanden C-3PO en R2-D2 door een tijdreis op Endor bij de Ewoks van Bright Tree Village.

Deel 1 van dit verhaal wordt verteld in Star Wars Droids 4: Lost in Time.

SynopsisEdit

R2-D2 en C-3PO landen met Prince Plooz van Alzar op Endor na een accident in Hyperspace. Plooz is er vandoor gegaan en de Droids gaan hem achterna. Kneesaa en Wicket deze twee vreemde wezens op. De Ewoks gaan lopen voor de Droids maar wanneer Wicket per ongeluk een boobytrap in gang zet, dreigt iedereen te worden verpletterd door een enorm rotsblok.

R2-D2 kan iedereen redden van het rotsblok wat een Dulok valstrik blijkt te zijn. C-3PO maakt indruk doordat hij het Ewokese machtig is, een dialect uit de Inner Zuma Region, volgens Threepio. De Droids leggen uit aan Kneesaa en Wicket dat Plooz geen 'Starchild' is zoals de Ewoks denken. Meteen haasten ze zich naar het dorp waar Chirpa zich klaarmaakt voor de onderhandelingen met Gorneesh van de Duloks.

Plooz kan deze onderhandelingen even onbewust uitstellen door in een vat honing te kruipen. Nadat hij is gewassen, trekt Chirpa met enkele leden uit de Council of Elders naar Gorneesh. De Duloks willen echter van geen vrede weten. Wanneer de Ewoks naderen, grijpen ze Plooz en hakken ze de touwen van de brug door zodat Chirpa en de ouderlingen zich in zeer precaire toestand bevinden. Op dat moment arriveren de Droids met Wicket en Kneesaa. Het zonlicht dat weerkaatst op C-3PO verblindt de Duloks die denken dat de Droid een Ewok demoon is. Met hulp van Wicket en R2-D2 geraakt Plooz weer veilig aan de andere kant van de kloof.

De bezoekers vertrekken weer van op Endor en reizen terug door het tijdgat naar de ruimte en tijd. Wanneer ze verschijnen, zien ze schepen van General Sludd hen aanvallen. Het schip kan nog net op tijd Alzar bereiken waar Plooz meteen zijn vader, Gokus gaat inlichten. Wanneer Sludd R2-D2 en C-3PO wil laten arresteren omwille van kidnapping, schiet Plooz ter hulp. Hij beschermt de Droids waardoor Gokus begrijpt dat niet de Droids maar Sludd de schuldige is. Gokus laat de General gevangen zetten. Wanneer C-3PO het relaas van het avontuur wil doen, ligt Plooz in slaap in Threepio's armen.

Achter de SchermenEdit

  • Op de cover van deze comic staan heel wat personages uit andere Marvel Comics, zoals X-Men, de Hulk, Thor, Captain Amerika en de Fantastic Four.

Around Wikia's network

Random Wiki