Wikia

Yodapedia

F-187 Fusioncutter

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

F-187 Fusioncutter
F-187.jpg
Product
Model:

F-187 Fusioncutter

Fabrikant:

SoroSuub Corporation

Specificaties
Massa:

0,40 kilogram

Functies
Gebruik:

Gereedschap

Taken:

Herstellingen

Gebruikers:

Han Solo
Chewbacca

Quote: "I just got this bucket back together. I’m not going to let something tear it apart"
-- Han Solo

De F-187 Fusioncutter was een Fusioncutter gebruikt door Han Solo en Chewbacca aan boord van de Millennium Falcon.

Bouw & UitzichtEdit

De F-187 was een eenvoudige Fusioncutter van SoroSuub Corporation die door een plasma straal doorheen Durasteel en andere harde materialen kon snijden. De F-187 was makkelijk aan te passen en de plasma straal kon worden ingekort of worden verlengd tot op een maximale afstand van 20 centimeter.

Op grote stukken uit beplating te halen kon de maximale afstand worden ingesteld waardoor openingen werden gemaakt van 20 op zes centimeter. Precisiewerk resulteerde in minimale gleufjes van 1 centimeter diep en 1 millimeter breed.

De F-187 was een staaf met een groot handvat. Bovenaan was de plasmatoorts gelegen met de knopjes die nodig waren om het voorwerp aan te passen.

GeschiedenisEdit

In 3 ABY gebruikten Han Solo, Chewbacca en Leia Organa dit model Fusioncutter om reparaties door te voeren aan boord van de Millennium Falcon, zowel op Hoth als in het Hoth Asteroid Field. Vooral Chewbacca was een expert in het gebruiken van de F-187.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki