Wikia

Yodapedia

FA-4 Pilot Droid

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

FA-4 Pilot Droid
FA-4.jpg
Product
Model:

FA-4 Pilot Droid

Klasse:

Klasse 5

Fabrikant:

SoroSuub Corporation

Prijs:

4.200 Credits

Specificaties
Hoogte:

1,55 meter

Functies
Taken:

Besturing

Affiliatie:

Dooku

FA-4 NEGTD.jpg

FA-4 Pilot Droid

De FA-4 Pilot Droid was een model uit de FA-Series van SoroSuub Corporation die in de Galactic Republic vrij vaak werd tegengekomen.

Bouw & UitzichtEdit

SoroSuub Corporation bouwde de FA-4 Pilot Droid op rupswielen welke volledig werden beschermd. Het lichaam van de FA-4 was 1,55 meter hoog en kon bewegen rondom het midden. De FA-4 had twee smalle armen en een vrij neutraal hoofd waarin alle data zaten gestopt van voertuigen en schepen die de FA-4 kon besturen. De FA-4 was een upgrade van de FA-3 Pilot Droid die door de Geonosians werd gebruikt als Pilot Droid.

TakenEdit

De FA-4 was ontworpen om de meeste Repulsorlifts en schepen te besturen maar het kon geen ingewikkelde manoeuvres uitvoeren noch sprongen in Hyperspace berekenen. De FA-4 was de perfecte goedkope chauffeur of piloot van vrachtschepen of yachts. De FA-4 was echter niet uitgerust om wapens te gebruiken dus wanneer een schip werd aangevallen, kon de Droid enkel vluchten.

In ruimtehavens stonden de FA-4 Droids vaak te wachten in Landspeeders of Airspeeders om personen naar hun hotel of bestemming te brengen. FA-4 Droids werkten vaak samen met de FA-5 Valet Droids. De FA-4 kon Basic praten, net als 22 andere talen. De FA-4 was geliefd in politieke kringen omdat men bepaalde herinneringen, zoals vliegroutes of conversaties met een eenvoudig bevel kon verwijderen.

Dooku’s FA-4 DroidEdit

Count Dooku was rijk genoeg om zich een persoonlijke FA-4 aan te schaffen. Dooku gebruikte de FA-4 om zijn Punworcca 116-class Interstellar Sloop te besturen, een obscuur schip met onder andere Geonosian en Gree technologie. Een normale FA-4 had dit schip niet kunnen besturen dus pasten de Geonosians dit model aan met experimentele technologie afkomstig van Vulture Droids en gaven de Droid met modificaties als geschenk aan Dooku terug. Hierdoor werd deze FA-4 een uitstekend gevechtspiloot wat van pas kwam tijdens de Clone Wars. De FA-4 zorgde er onder andere voor dat Dooku kon ontsnappen uit de Battle of Geonosis en rapport kon uitbrengen bij Darth Sidious op Coruscant.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki