Wikia

Yodapedia

FA-5 Valet Droid

10.833pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

FA-5 Valet Droid
FA-5.jpg
Product
Model:

FA-5 Valet Droid

Klasse:

Klasse 5

Fabrikant:

SoroSuub Corporation

Prijs:

1.100 Credits

Specificaties
Hoogte:

2,10 meter

Functies
Taken:

Assisteren

FA-5 FA-4.jpg

FA-5 & FA-4 Droids op Coruscant

De FA-5 Valet Droid was een Klasse 5 FA-Series Droid gemaakt door SoroSuub Corporation.

Uitzicht & TakenEdit

De FA-5 was één van de twee populairste modellen uit de FA-Series van SoroSuub Corporation samen met de FA-4 Pilot Droid. De FA-5 werkte dan ook vaak samen met het andere model.

De FA-5 was een grote mensachtige Droid van 2,10 meter groot en quasi hetzelfde, onpersoonlijke hoofd van een FA-4 Pilot Droid. De FA-5 bewoog zich voort op twee zeer lange benen. De Droid had ook twee korte armen om last te dragen. De taken van de FA-5 bestonden er in om op havens en dokken, bagage en vracht klaar te zetten zodat deze kon vervoerd worden. Zij waarschuwden een FA-4 Pilot Droid wanneer het voertuig klaar was om te vertrekken. Een FA-5 was ook een eenvoudige Pilot Droid die eveneens voertuigen en schepen kon besturen, maar niet in de mate van de FA-4 Pilot Droid. De FA-5 had immers enkel de basisprogrammatie gekregen om schepen en voertuigen te besturen.

De FA-5 werd ook verkocht aan privé-personen die de Droids gebruikten in het huishouden waar ze taken uitvoerden zoals het klaarmaken van de badkamer, het sorteren van de post, serveren van drank en voedsel en het klaarleggen van kledij. De FA-5 kon 55 talen praten, waaronder Basic.

Onder andere op Coruscant waren FA-5 Valet Droids aanwezig om voortdurend vracht en bagage klaar te zetten. Toen Palpatine veilig arriveerde na de Battle of Coruscant waren er FA-5 Valet Droids werkzaam in de buurt van het ontvangstcomité.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki