Wikia

Yodapedia

FA-Series Droid

10.843pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

FA-5 NEGTD.jpg

De FA-5 Valet Droid

Quote: "Don't forget to tip your FA Droids while on Coruscant."
-- Chef Gormaanda

De FA-Series Droids was een serie van Klasse 5 Droids die waren gemaakt door SoroSuub Corporation.

Taken & UitzichtEdit

SoroSuub Corporation boekte heel wat succes met de FA-Series die vermoedelijk bekend was bij iedereen die al eens in de Core Worlds was uitgestapt uit een voertuig of ruimteschip. De FA-Series was zowel in handen van privé-eigenaars als van talloze bedrijven en overheden. Om het succes te evenaren, waren er al tal van spin-off modellen op de markt verschenen maar de echte FA-Droids bleven hun koppositie op de markt behouden.

De FA Droids waren vrij mager en de twee bekendste modellen waren de FA-4 Pilot Droid en de FA-5 Valet Droid die vaak in tandem samenwerkten. De FA-4 was een gespecialiseerde Pilot Droid terwijl de FA-5 meer een algemene assistent was. Deze modellen stonden vaak paraat bij schepen of voertuigen om bagage te lossen of in te laden en vervolgens deze voertuigen of schepen te vervoeren naar hun bestemming.

Wanneer tal van FA Droids aanwezig waren, kon men hen herkennen aan de kleur van de firma die hen in dienst had of aan de pet of vesten die ze soms droegen als herkenningsmiddel.

Alle FA Droids spraken 22 talen, waaronder Basic.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki