Wikia

FX-6

FX-6 Medical Assistant Droid

FX-7 1

FX-7 Medical Assistant Droid

De FX Medical Assistant Droids waren statische maar succesvolle assistenten van organische en Droid chirurgen. Dit maakte van hen Klasse 1 Droids.

Taken & UitzichtEdit

Alle FX-series van Medtech Industries hadden grofweg dezelfde bouw. Ze waren cilindervormig van bouw en waren uitgerust met allerhande grijparmen. Oorspronkelijk waren ze gebouwd als assistenten voor de operatiezaal maar al snel werden ze voorbij gestoken door de 2-1B Surgical Droids. De FX-Series werden aangepast om dan ook als assistent van een Droid te fungeren. Hun taken werden hierdoor soms verplaatst naar meer analyseren en in het oog houden van patiënten dan werkelijk medische ingrepen uit te voeren. Uiteindelijk stopte Medtech Industries de FX-Series na jarenlange dienst.

In het totaal zouden negen modellen verschijnen in de FX-Series. De grijparmen konden variëren qua aantal (van 5 tot 25) maar waren allemaal modulair en dus omwisselbaar. Zo werden de armen aangepast bij een patiënt van een ander species of een patiënt met een ander type van verwondingen. In het bovenlichaam had de FX-Series grotere armen. Ook deze konden verschillen qua aantal.

De FX-Series kon enkel in Droidspeak communiceren en was hoogst immobiel. Repulsorcarts werden speciaal uitgebracht om daarop de Droids te plaatsen zodat ze konden bewegen. De FX-6 Medical Assistant Droid had drie wielen waardoor het zich zelfstandig kon verplaatsen.

Tijdens de Clone Wars werden FX-Series Droids gebruikt door de Galactic Republic in hun Rimsoos. Niet alleen de Republic, ook het Empire – waaronder zelfs Darth Sidious – en de Rebel Alliance gebruikten deze Droids.

De release van de 2-1B Surgical Droid zette een domper op het succes van de FX zodat Medtech Industries niet lang daarna overkop ging en de boeken neerlegde. Toch bleven de FX-Series nog lang daarna in dienst in meer afgelegen gebieden zoals de Outer Rim tijdens de Galactic Civil War.

De 2-1C Medical Droid leek als twee druppels water op een FX-Series Droid

Belangrijke SeriesEdit

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki