Wikia

Yodapedia

Falleen's Fist

11.077pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Falleen's Fist
Falleen Fist.jpg
Product
Klasse:

Skyhook

Affiliaties
Affiliatie:

Black Sun

Falleen’s Fist was de Skyhook van Prince Xizor die boven Coruscant hing totdat het in 3 ABY werd vernietigd.

GeschiedenisEdit

Falleen’s Fist was de trots van Xizor en was tweede derde van de grootte van Palpatines Skyhook. De Fist was vastgesnoerd aan Coruscant en bestond uit een aantal langwerpige uitsteeksels die vastgemaakt waren aan een centraal deel. De controlekamer bood een zicht van 360° op de ruimte boven Coruscant.

In 3 ABY werd de Falleen’s Fist vernietigd in de Battle of Falleen’s Fist wat de ultieme confrontatie betekende tussen Xizor en Darth Vader. Na de vernietiging van Xizor's Palace was de Falleen woedend op de Heroes of Yavin en probeerde hij hen koste wat het kost te vernietigen met zijn eigen armada. Maar hulp kwam uit onverwachte hoek toen de Executor van Darth Vader het vuur opende op Falleen’s Fist. Vader was het immers grondig beu dat Xizor zijn zoon wou doden. Xizor zelf overleed aan boord van zijn Skyhook.

Achter de SchermenEdit

  • In het spel van Shadows of the Empire moet je als Dash Rendar in de Fist vliegen en het net zoals de Death Star II van binnen opblazen.

VerschijningEdit

Around Wikia's network

Random Wiki