Wikia

Yodapedia

Fftssfft

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Fftssfft
Urchin.jpg
Biologie
Indeling:

Semi-Intelligent

Classificatie:

Planten

Lengte:

+/- 1,00 meter

Herkomst
Thuisplaneet:

Endor

Fftssfft, ook bekend als Dandelion Warriors of Urchins, waren plantaardige wezens die op Endor leefden.

FysiologieEdit

Een Urchin was een mager en lang wezen met zeer dunne ledematen en een mager lichaam. Ze hadden een blauwe huid en een kop met een scherpe bek, rode ogen en een achterhoofd vol met veerachtige pennen. Deze pennen konden als vlijmscherpe wapens worden gelost wanneer een Urchin zijn kop richtte naar zijn prooi. Eén op de honderd pennen was giftig al had men een tegengif bij de Ewoks ontdekt op dit kwaad te bestrijden.

CultuurEdit

Hoewel deze wezens zichzelf Fftssfft noemden, werden ze door de Ewoks Dandelion Warriors genoemd.

Urchins waren zeer territoriale wezens die de graslanden bevolkten die naar de regio's leidden waar de Gupins woonden. Heel weinig Ewoks waren er ooit in geslaagd om deze grasvlakte te doorkruisen. In 3 ABY moesten Wicket en Mring-Mring een stervormige bol met stekels zien te vangen van de Urchins. Dit was immers één van de ingrediënten die een doodzieke Deej Warrick konden genezen.

Samen slaagden Wicket en Mring-Mring erin om deze wezens te ontlopen.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki