Wikia

Yodapedia

Fidge Tadrazan

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Fidge Tadrazan
Fidge.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Biituian

Geslacht:

Man

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Geboren:

25 BBY

Thuiswereld:

Biitu

Vervoer:

Chubb

Fidge Chubb.jpg

Fidge & Chubb

Quote: "Fidge, am I glad to see you!"
-- Mungo Baobab

Fidge Tadrazan was een jonge Biituian die bevriend raakte met Mungo Baobab in 15 BBY tijdens de bezetting van Biitu door het Galactic Empire.

BiografieEdit

Fidge Tadrazan werd geboren rond 25 BBY en was onafscheidelijk in gezelschap van Chubb, een reptielachtig wezen dat tunnels onder de grond kon graven. Fidge hechtte zich aan Chubb vast en kon zelf ook zo ondergronds reizen. Toen Mungo Baobab in opdracht van de Baobab Merchant Fleet in 15 BBY een outpost op Biitu oprichtte, raakte hij bevriend met Fidge.

Toen het Empire arriveerde op Biitu en een enorme storm veroorzaakte met de Moisture Eater probeerde Mungo Fidge en Chubb te beschermen. Mungo werd echter geraakt door een losvliegend stuk hout en verloor het bewustzijn. Toen Mungo gevangen werd gezet, konden Fidge en Chubb ontsnappen naar hun dorpsgenoten.

In de catacomben van de mijnen stootten Fidge en Chubb op C-3PO die op Biitu was beland en water zocht voor Mungo. Aangezien C-3PO de taal sprak van Fidge konden ze elkaar verstaan. Ze moesten het echter meteen op een lopen zetten vanwege een Gulper die kwam aangereden aan hoge snelheid. Fidge en Chubb doken weg in een buis nabij Mungo's cel.

Fidge vierde bevrijding van zijn planeet samen met zijn vrienden.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki