Wikia

Fifth Brother
Fifth Brother
Uiterlijke kenmerken
Geslacht:

Man

Oogkleur:

Groen

Biografie
Overleden:

4 BBY - Malachor

Functie:

Inquisitorius

Wapen:

Lightsaber

Affiliatie:

Galactic Empire

De Fifth Brother was de codenaam van een van de Inquisitorius die door Darth Vader achter de Rebels werd gestuurd na de dood van The Inquisitor nabij Mustafar en na de vernietiging van Phoenix Squadron.

BiografieEdit

De Fifth Brother werkte samen met een andere Inquisitor, genaamd Seventh Sister. Ezra Bridger, Sabine Wren en Zeb Orrelios ontmoetten hem voor het eerst tijdens een inspectie van een verlaten medisch station. Terwijl de Rebels voorraden zochten in een oud verlaten Medical Station liep er iets mis. Chopper zette per ongeluk de stroom van het hele medical station aan. The Empire merkte dit ook snel op in hun data computers. De Fifth Brother besloot om alleen op onderzoek uit te gaan. Toen hij daar aankwam, ontdekte hij dat de Seventh Sister ook op het medical station op jacht was naar de rebels. Ze besloten om samen te werken en vangen Ezra Bridger en Sabine Wren. Ezra en Sabine werden uiteindelijk gered door Zeb en Chopper.

In een volgende missie moest de Seventh Sister, net als de Fifth Brother, op zoek naar Force sensitive peuters en deze ontvoeren. Nadat ze de baby Alora hadden ontvoerd, bracht hun missie hen naar Takobo waar ze Kanan, Ezra en Zeb achtervolgden omdat ze een andere Force sensitive baby voor hun neus hadden meegenomen. De achtervolging leek te gaan lukken, maar Ahsoka Tano kwam roet in het eten gooien en kon ontsnappen. Toch was de missie niet helemaal mislukt. De TIE Advanceds van de Inquisitors waren wel vernietigd, maar een van de [ID9 Seeker Droid]]s had opgevangen dat de Phoenix Rebel Cell zich op Garel bevond.

Uiteindelijk leidde het lot de Fifth Brother naar Malachor waar hij samen met de Seventh Sister de Eighth Brother bijstond die op de planeet Maul schaduwde. Door de komst van de Jedi naar Malachor dienden de andere Inquisitors in te grijpen, maar moesten ze vluchten toen Maul zich effectief mengde in de strijd. Net als de andere Inquisitors gebruikte de Fifth Brother zijn double-bladed lightsaber als een soort mini-helikopter om te zweven. Uiteindelijk moest de Fifth Brother het onderspit delven toen de Inquisitors opnieuw het strijdtoneel betraden. Maul rekende af met de Fifth Brother.

Achter de SchermenEdit

  • De Fifth Brother is gebaseerd op ongebruikt Concept Art voor 'The Force Awakens'.

VerschijningEdit