Wikia

Yodapedia

Flare-S Swoop

10.833pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Flare-S Swoop
Flare-S.jpg
Product
Model:

Flare-S Swoop

Klasse:

Swoop

Fabrikant:

Mobquet Swoops and Speeders

Prijs:

6500 Credits

Specificaties
Afmeting:

2,50 meter

Snelheid:

650 km/h

Bemanning:

1

Vracht:

2 kilogram

Flare-S 1.jpg

Flare-S Swoop

De Flare-S Swoop was een bekend model van Swoop tijdens de Galactic Civil War.

UitzichtEdit

De Flare-S Swoop van Mobquet Swoops and Speeders was één van de populairste en gevaarlijkste Swoop modellen. De Swoop was 2,50 meter lang en de motor van het voertuig bevond zich onder een versterkt gestel dat was bedekt met de stoel voor de bestuurder en een beplating. De Repulsorlifts en Turbothrust Engines zorgden er samen voor dat deze Swoop sneller dan 600 km/h kon vliegen. De Flare-S kon op een hoogte van 350 meter opereren.

De Flare-S was eigenlijk een vrij compacte en zware Swoop met een moeilijke besturing. Daardoor combineerde het de kracht van de Speeder Bike met de snelheid en de finesse van de Swoop. Door zijn S-vormig frame was het bestand tegen snelle en moeilijke manoeuvres. Snelheid was de voornaamste drijfkracht om dit model te maken en enkel een veiligheidsgordel was voorzien als bescherming van de bestuurder. De Flare-S was één van de snelste modellen van zijn grootte maar ook één van de moeilijkste Swoops om te besturen.

De controles van de Flare-S bevonden zich in de hendels en in de pedalen. Extra beweeglijkheid werd gegeven door de uitstekende platen vooraan. De meeste Flare-S Swoops werden ook aangepast naar de smaak van de eigenaar.

GeschiedenisEdit

De Flare-S was een zeer geliefd model bij de Swoop Gangs maar werd ook soms gebruikt als verkenningsvoertuig in legers en bij piraten.

Dengar vloog in een Flare-S tijdens de cruciale race tegen Han Solo in de Crystal Swamps of Agrilat toen hij zijn dodelijke verwondingen opliep.

In 0 BBY reed een Flare-S Swoop op Mos Eisley rond toen Luke Skywalker en Ben Kenobi op zoek waren naar een piloot om hen naar Alderaan te brengen.

In 3 ABY gebruikte Jabba's Swoop Gang zulke modellen en werd Luke Skywalker aangevallen en achtervolgd door Flare-S Swoops doorheen Beggar's Canyon.

Achter de SchermenEdit

  • De Flare-S maakte zijn eerste opwachting in Shadows of the Empire en werd daarna gebruikt in Episode IV en heel kort in Episode I.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki