Wikia

Yodapedia

Force Pike

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Royal Guard1.png

Royal Guard met Controller FP

Quote: "How did I lose my arm? A Stormtrooper tapped my shoulder with a Force Pike."
-- Char'Shen Larcuna, Rebel Soldier

Een Force Pike (of Electro-Jabber) was een gevaarlijk handwapen dat een extreem snel vibrerende punt bezat en indien nodig tegenstanders kon verlammen en doden.

SpecificatiesEdit

Een Force Pike werd voor het eerst gebruikt tijdens de Begali Uprising. Het wapen was ontwikkeld om een massa onder controle te houden bij betogingen of lichte schermutselingen. De Force Pike leek op de Gungan Electropole of de Geonosian Static Pike. Het wapen was ontwikkeld om een verdovende schok uit te delen zodat ze perfect waren om door de politie van talloze planeten te worden gebruikt.

De Force Pike maakte gebruik van de Vibroweapon technologie. In het wapen stak een generator die de punt van de Force Pike razendsnel lieten trillen. Dit effect zorgde voor een uiterst dodelijke punt die in de 'lethal' stelling door vlees, pantsers, steen en zelfs Durasteel kon snijden. De 'stun' stelling zorgde voor een verdovend effect dat werd gebruikt om dieren te mennen, aanvallers of betogers te verdoven of verdachten te ondervragen.

Een Force Pike woog ongeveer zeven kilogram waardoor het een vrij licht wapen was. Een Force Pike diende men wel voldoende te trainen alvorens men het wapen machtig was. In de handen van een getrainde gebruiker was de Force Pike een gevaarlijk wapen. Het Graphite waaruit de meeste modellen waren gemaakt, kon een aantal directe slagen weerstaan.

Zowel de Emperor's Royal Guards als de Stormtroopers waren getraind om een Force Pike te gebruiken. Stormtroopers gebruikten deze wapens om sloten en luchtsluizen te openen in de ruimte. Ook in de Fringe sector werden deze wapens veel gebruikt, onder andere in de organisatie van Jabba the Hutt.

ModellenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki