Wikia

Yodapedia

Form V

10.972pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Vader Luke DSII.jpg

Twee Form V gebruikers

Form V of Shien of Djem So was een krachtige en zelfs ietwat brutale Lightsaber combat stijl die werd uitgevonden door Jedi die vonden dat Form III hen geen overwinning kon bieden in tijden dat de Jedi meer actief moesten optreden in het universum als handhavers van de vrede. Form V stond ook wel bekend als de Perseverance Form.

De originele Form V, genaamd Shien, was beter in gevechten tegen blasters, terwijl Djem So, dat later werd ontwikkeld, een uitstekende stijl is tegen andere lightsaber-gebruikers. Waar Form III gebruikers blasterschoten gewoon blokkeerde, kaatste de Form V gebruiker deze terug naar de schutter.

Djem So eiste kracht, moed en zelfvertrouwen van de gebruiker. In vele opzichten leek deze stijl op Form VII, alleen dat bij Djem So de gebruiker zich kon laten leiden door zijn emoties wat door Form VII strikt moest worden gecontroleerd. Alhoewel deze stijl door veel Jedi werd vermeden (omwille van het ietwat brutale karakter waardoor het leek dat anderen werden gedomineerd), stond de doeltreffendheid niet ter discussie.

GebruikersEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki