Wikia

Yodapedia

Frija Torlock (Droid)

10.902pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Frija Torlock (Droid)
Frija Torlock Droid.jpg
Specificaties
Model:

Human Replica Droid

Fabrikant:

Massad Thrumble

Programmering:

Vrouwelijk

Lengte:

1,70 meter

Biografie
Deactivatie:

0 ABY

Eigenaar:

Lexhannen Torlock

Frija dies.jpg

Frija Torlock 'sterft' op Hoth

Quote: "You brought purpose and enjoyment to the time I had, don't regret what happened here Luke…I thank you for it!"
-- Frija Torlock

Frija Torlock was een Human Replica Droid van de echte Frija Torlock maar bezat bijna tegenovergestelde eigenschappen dan de echte Frija.

BiografieEdit

De Human Replica Droids van Frija en haar vader Lexhannen Torlock werden vermoedelijk gemaakt door de wetenschapper Massad Thrumble. Torlock liet deze Droids maken om te gebruiken als lokaas moest de Rebel Alliance ooit Corulag aanvallen. Maar de aanval kwam van Torlocks echte dochter en haar minnaar Admiral Droon. Torlock verliet Corulag en liet de twee Human Replica Droids los.

De Droid van Torlock werd gevangengenomen door Droon terwijl de Droid van Frija gewoon haar programmatie vervulde. De Droid van Frija toonde zich evenwel het tegenbeeld van haar echte ‘ik’. Ze was zachtaardig, eerlijk en zorgzaam. Toen Droon wist waar ze zich bevond, liet hij haar opsporen en plande een hele scène waardoor de Rebel Alliance de schuld zou krijgen van Torlocks dood. Maar Darth Vader had Wrenga Jixton gestuurd om in te grijpen en hij redde de Droid van de Governor en nam Droon gevangen.

Samen met beide Human Replica Droids zette hij koers naar Coruscant waar hij hun schip liet voltanken en hen de raad gaf om een verlaten planeet te vinden en om daar te blijven. Uiteindelijk belandden de Droids op Hoth waar ze zich vestigden in de oude basis van Salmakk.

Niet veel later crashte Luke Skywalker op Hoth na een achtervolging met TIE Fighters. Frija voelde zich eenzaam en redde Luke van de vrieskou ondanks waarschuwingen van haar vader om organische wezens te vermijden.

De Droid van Torlock was woest toen hij zag dat Frija Luke en C-3PO had gered van de koude. Luke liet zich niet doen en gebruikte zijn Lightsaber om Torlock te verslaan en hem op te sluiten.

Samen met Frija was Luke van plan om een nieuwe communicator te maken om de Rebel Alliance te verwittigen waar hij was. Met Tauntauns vertrokken ze naar Luke’s schip maar de Droid van Torlock kon C-3PO ontwijken en ontsnappen om hen achterna te gaan.

Bij Luke’s gecrashte schip maakte Luke en nieuwe communicator en zo zou Frija met Luke Hoth kunnen verlaten. Maar alvorens Luke de communicator kon doen werken, kwam [[Lexhannen Torlock (Droid|Lexhannen Torlock) tevoorschijn met een Blaster. Frija reed er mee weg op een Tauntaun maar toen hij het apparaat wou raken, raakte hij Frija met zijn Blaster. De Droid raakte verward en probeerde Luke te doden maar de Lightsaber rekende af met de aanvaller.

Luke realiseerde zich dat Torlock en Frija Human Replica Droids waren toen ze allebei stervende waren. Torlocks drang naar afzondering werd hem fataal, terwijl Frija’s drang naar gezelschap en tederheid haar fataal werd. Ze bedankte Luke om haar ‘leven’ nog zin te hebben gegeven op het einde.

Luke begroef beide Droids alvorens de Millennium Falcon hem en Threepio kwam redden en Hoth als locatie voor een nieuwe Rebellenbasis werd gebruikt.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki