Wikia

Fromm Tower Droid
Fromm Tower Droid
Product
Model:

Fromm Tower Droid

Klasse:

Klasse 4

Ontwerp:

Tig Fromm

Fabrikant:

Tig Fromm

Specificaties
Hoogte:

4,00 meter

Functies
Taken:

Bewaking

Affiliatie:

Fromm Gang

Fromm Tower Droid1

Fromm Tower Droid

De Fromm Tower Droid was een Droid Tank op zes wielen. Het was één van de vele mechanische constructies van Tig Fromm.

UitzichtEdit

De Fromm Tower Droid was vier meter hoog en bewoog zich voort op zes dikke wielen en een sterke motor. De wielen konden de droids over rug terrein laten tijden tegen hoge snelheden. Zo kon een Fromm Tower Droid zelfs 100 km/h halen op een vlak terrein. Deze snelheid werd echter zelden gehaald uit vrees om te kantelen. De Droid was volledig symmetrisch en kon in beide richtingen rijden.

Bovenaan de toren van de Droid stond een hoofd dat 360° kon draaien en dat uitgerust was met allerlei detectiesystemen. Dit waren allerlei visuele, auditieve, seismische en elektromagnetische scanners.

Eens in positie gebruikte de Fromm Tower Droid zijn grootte om de omgeving te visualiseren. Met een antenne en transmitter bleven de Droids in contact met de basis van waaruit ze opereerden. Eens een doelwit werd gespot, werden de vier Laser Cannons vrijgemaakt langs de voor- en achterkant van de Droid. Het belangrijkste wapen was misschien wel een Fromm Repulsor Ball die langs de toren naar buiten werd gelaten. Deze sterk gewapende Remotes konden veel sneller een doelwit bereiken en explodeerden op minder dan een meter afstand van hun doel. Een Tower Droid kon vijf Fromm Repulsor Balls dragen.

GeschiedenisEdit

Hoewel Tig Fromms creaties niet altijd even succesvol waren, bleek de Fromm Tower Droid de meest succesvolle constructie te zijn van Sise Fromms zoon. Tig combineerde de observatietechnieken van de Droid met een arsenaal aan gevaarlijke wapens waardoor het een uitstekende mobiele bewaker was.

In 15 BBY kwamen deze Droids in actie op Ingo waar ze werden gebruikt als bewakers van Tig Fromms geheime basis. Talloze Droids werden vernietigd tijdens de ontsnapping van Thall Joben, Kea Moll, Jord Dusat, R2-D2 en C-3PO. Sommige Tower Droids werden gebruikt van op Repulsorlift platforms en deze vuurden vervolgens op de andere Tower Droids die de basis verlieten. Door dit verlies liet Tig Fromm echter nog meer Droids maken.

Na de arrestatie en executie van de leiders van de Fromm Gang waren andere criminele organisaties er snel bij om de 431 resterende modellen over te nemen.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki