Wikia

F-187.jpg

F-187 Fusioncutter

Een Fusioncutter (of Fusion Cutter) was een populair soort gereedschap dat werd gebruikt om herstellingen door te voeren aan schepen of voertuigen.

GebruikEdit

Een Fusioncutter kon voorkomen in talloze vormen, modellen en groottes. Toch hadden ze allemaal gemeen dat ze bedoeld waren om door beplating van schepen of voertuigen te snijden door middel van een regelbare plasmastraal. Deze straal kon zowel grote openingen snijden maar ook extreem kleine gaatjes maken in beplating om herstellingen door te voeren. De meeste Fusioncutters hadden ook een instelling waardoor ze konden 'boren' in beplating en diepe gaten maken.

Een Fusioncutter werkte op een batterij en een brandstofreservoir dat het voorwerp van één uur kracht kon voorzien, afhankelijk van de intensiteit van de plasmastraal.

Grote versies van Fusioncutters werden gebruikt in mijnen, fabrieken en constructiewerven. Voor geautomatiseerde taken waren deze vaak vastgehecht aan werkarmen die door Droids werden bestuurd.

Wanneer een Fusioncutter niet naar behoren werd gebruikt, kon het gevaarlijk zijn. Gelukkig verhinderde de beperkte afstand van de straal om deze voorwerpen te gebruiken in de strijd. Ingenieurs en piloten waren vaak uitgerust met een Fusioncutter om snelle herstellingen door te voeren.

Bekende ModellenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki