Wikia

Yodapedia

Fuzzum

11.070pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Fuzzum
Fuzzum1.jpg
Biologie
Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Vogels

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Dandelo

Fuzzum.jpg

Fuzzum met 3PO & R2

Quote: "Those Fuzzums better not screw things up"
-- Prince Coby

Fuzzums waren een primitief vogelachtig species afkomstig van Dandelo.

FysiologieEdit

Fuzzums waren niet heel groot van gestalte. Ze hadden dunne armen en benen. Hoewel hun mond, vacht en pluimen op hun hoofd, een vogelachtig verleden verraadden, hadden Fuzzums geen vleugels meer.

CultuurEdit

Fuzzums waren vrij primitief en leefden in grotten in de rotsen van Dandelo. De Fuzzums leefden van de jacht en het verzamelen van voedsel. Ze voerden rituele dansen uit. Fuzzums kleedden zich in primitieve kledij en schoeisel. Ze gebruikten handwapens zoals speren.

GeschiedenisEdit

Toen Starhunter's Intergalactic Menagerie op Dandelo landde, verjoegen ze een Fuzzum stam uit hun grotwoningen die ze ombouwden tot cellen. De Fuzzum zelf werden ook gevangen genomen door de Starhunters om als arbeiders te werken in hun organisatie.

In 15 BBY kwamen C-3PO, R2-D2 en Coby in contact met de Fuzzum nadat ze in de Blackhawk Destroyer waren neergestort tijdens hun achtervolging op de Starhunters die Ingey hadden ontvoerd. Dankzij C-3PO konden zij een alliantie aangaan met de Fuzzum en zo samen de Starhunters bekampen. Uiteindelijk was daarvoor de hulp nodig van Jann Tosh maar de Fuzzum waren verlost van de Starhunters.

Uiteindelijk waren Fuzzum niet zo onbekend. Han Solo zei ooit: "These things are as fragile as Fuzzum-legs." en bewees hiermee dat hij dit species kende.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki