Wikia

Yodapedia

Galactic Regions

10.945pages on
this wiki
Add New Page
Talk2 Share
Galaxy.jpg

De Galaxy op kaart

Op deze pagina vind je een overzicht van de belangrijkste regio's in The Galaxy. Bij elke regio vind je ook de belangrijkste planeten die zich in dit gebied bevinden.

Galactic RegionsEdit

Deep CoreEdit

Deep Core.jpg

Deep Core

Dit was de regio die het dichtstbij de kern van het universum lag. Het herbergde een aantal vreemde werelden en was moeilijk te navigeren.

Core WorldsEdit

Core Worlds.jpg

Core Worlds

Deze regio bevatte de meest prestigieuze planeten van waaruit de kolonisatie naar andere regio's ontstond.

De ColoniesEdit

Colonies.jpg

The Colonies

Deze regio kreeg hun naam omdat het als eerste werd gekoloniseerd vanuit de Core Worlds.

Inner Rim TerritoriesEdit

Inner Rim.jpg

Inner Rim

Deze regio werd eerst de Rim genoemd. Tijdens de New Order werd de regio strak gecontroleerd door het Galactic Empire.

Expansion RegionEdit

Expansion Region.jpg

Expansion Region

Dit gebied ontstond naar aanleiding van een test waarbij grote bedrijven planeten gingen controleren en zo genieten van de opbrengst van de grondstoffen en producten. Uiteindelijk nam de Galactic Republic de controle over.

Mid Rim TerritoriesEdit

Mid Rim.jpg

Mid Rim

Deze regio telt minder natuurlijke rijkdommen maar sommige planeten hebben een indrukwekkende economie opgebouwd.

Outer Rim TerritoriesEdit

Outer Rim.jpg

Outer Rim

Deze regio werd het laatst gekoloniseerd en telt heel veel bewoonbare planeten. Het grootste deel van de Galactic Civil War werd in deze gebieden beslecht.

Verder dan de Outer RimEdit

Wild SpaceEdit
Wild Space.jpg

Wild Space

Dit was een regio ten Oosten van de kern die zo goed als onbekend was. In tegenstelling tot de Unknown Regions was deze regio wel schaars verkend geweest.

Unknown RegionsEdit
Unknown Regions.jpg

Unknown Regions

Deze naam werd gegeven aan gebieden die nog niet ontdekt en verkend waren geweest.

Tingel ArmEdit

Dit was een uiteinde van het universum waar onder andere de Corporate Sector lag.

Galactic Regions: Economisch of politiek ontstaanEdit

Sommige kleinere regio's zijn in de loop der tijdens vooral ontstaan door economische of politieke doeleinden.

Bothan SpaceEdit

Deze regio gelegen in de Mid Rim werd gecontroleerd door de Bothans

Corporate SectorEdit

Deze afgelegen regio in de Tingel Arm kende talloze natuurlijke rijkdommen en werd in 490 BBY gesticht door een aantal grote bedrijven die samen deze regio bestuurden. Tijdens het Galactic Empire heerste de Corporate Sector Authority maar bleef deze regio het Empire trouw. Talloze grondstoffen en rijkdommen werden naar werelden van het Empire getransporteerd.

CentralityEdit

Dit was een onafhankelijke regio nabij Hutt Space en de Cron Drift. Er bevonden zich niet zoveel planeten, maar het was wel een regio van welstellende planeten.

Hutt SpaceEdit

Hutt Space was de regio op de rand van de Mid Rim en Outer Rim die onder controle stond van de Hutts.

Tion HegemonyEdit

De Ancient & Honorable Union of the Tion Hegemony was een regio in de buurt van de Centrality door het Galactic Empire opgericht en waar vroeger Xim the Despot regeerde.

Belangrijkste Hyperspace RoutesEdit

Tussen al deze regio's werden een aantal belangrijke routes in Hyperspace geïnstalleerd die makkelijk en vaak gebruikt werden.

Around Wikia's network

Random Wiki