Wikia

Yodapedia

Galaxies Opera House

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Galaxies Opera House
GOHouse.jpg
Locatie
Planeet:

Coruscant

Regio:

Uscru Entertainment District

Type:

Theater

Geschiedenis
Eigenaar:

Romeo Treblanc

OperaBox.jpg

De privéboxen

Squidlake.jpg

Squid Lake

Het Galaxies Opera House was een theater in de hogere niveaus van het Uscru Entertainment District op Coruscant. De eigenaar ten tijde van de Clone Wars was voormalig HoloNet acteur Romeo Treblanc, die in het geheim gefinancieerd werd door Supreme Chancellor Palpatine. Het gebouw was opgetrokken in de Pre-Republic Baroque stijl met een ouderwetse kuip voor het orkest en privéboxen. In de lagere verdiepingen van het gebouw konden minder welgestelde bezoekers het spektakel vormen op real-time Holograms. Het Galaxies Opera House kon zo'n 2.000 bezoekers huisvesten.

In de periode van de Clone Wars was er een antigrav waterballet, het Squid Lake, dat werd opgevoerd door het Mon Calamari Ballet.

Er kwamen veel hoogwaardigheidsbekleders, zo had ook Supreme Chancellor Palpatine tijdens de Clone Wars hier zijn eigen privébox. Leden van de Valorum familie werd ook vaak in de Opera gesignaleerd. In de laatste dagen van de Old Republic had Palpatine hier belangrijke gesprekken met Anakin Skywalker over de locatie van de Separatist Council, het tragische verhaal van Darth Plagueis en het redden van een geliefde met de Force.

GastenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki