Wikia

Yodapedia

Galoomp

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Galoomp
Galoomp.jpg
Biologie
Indeling:

Non-intelligent

Classificatie:

Zoogdieren

Voeding:

Herbivoren

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Tatooine

Quote: "The wise ones say you must never ask galoomps to stand still."
-- Borno

Galoomps waren herbivore zoogdieren afkomstig van de planeet Tatooine.

FysiologieEdit

Hoewel Galoomps er uitzagen als reptielen waren het zoogdieren. Ze hadden een geblokt lichaam met vrij lange poten, een halflange staart en een kop die quasi zonder nek verbonden was aan het lichaam. Op hun rug hadden Galoomps een pantserplaat die hen beschermde tegen roofdieren en ook hielp met het vasthouden van vocht in het lichaam. Op het einde van hun staart was een knots die gevuld was met los weefsel. Galoomps konden met hun staart schudden en zo andere dieren waarschuwen. De kleinere voorpoten met gesplitte hoeven werden gebruikt om wortels en ‘woestijnpruimen’ op te graven.

Boven hun ogen hadden ze benige wenkbrauwen en hun neusgaten konden gesloten worden om zand en stof te vermijden.

De naam van deze dieren was afgeleid van het geluid dat ze produceerden terwijl ze naar voedsel zochten bij zonsop- en ondergang.

LevenEdit

Galoomps waren kuddedieren die tijdens zandstormen zichzelf onder het zand ingroeven. Ze liepen met hun muil open zodat ze hun zeer grote longen met lucht konden vullen. Deze longen waren zo groot dat ze bijna hun hele lichaam konden bevatten.

Hun sterke achterpoten waren kenmerkend voor de typische loop van de Galoomp. Door hun speciale lichaamsbouw konden deze dieren aan hoge snelheden door de woestijn draven.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki