Wikia

Yodapedia

Gamma-class Assault Shuttle

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Gamma-class Assault Shuttle
Assault Shuttle.jpg
Product
Model:

Gamma-class Assault Shuttle

Klasse:

Assault Shuttle

Fabrikant:

Telgorn Corporation

Prijs:

850.000 Credits

Specificaties
Afmeting:

30 meter

Snelheid:

1.050 km/h

Hyperdrive:

Klasse 2.0

Bemanning:

5

Passagiers:

40

Vracht:

5 ton

Voorraad:

1 week

Affiliaties
Affiliatie:

Galactic Empire

Assault Shuttle1.jpg

Assault Shuttle

Een Gamma-class Assault Shuttle was een schip dat door het Empire werd gebruikt om soldaten rechtstreeks naar een gevecht te vervoeren.

UitzichtEdit

De Gamma-class Assault Shuttle was een rechtlijnige, weinig esthetische Shuttle die vijf bemanningsleden telde en veertig passagiers kon vervoeren. De Gamma-class kon onderverdeeld worden in drie delen. Het eerste deel bevatte de cockpit. De twee eerste schutters bestuurden de Heavy Blaster Cannons en de derde schutter bediende de Concussion Grenade launcher en de Tractor Beam projector. Soms werden de Heavy Blasters vervangen door nog zwaardere Turbolasers. Het tweede deel bevatte de veertig passagiers, meestal Spacetroopers, dat voortdurend werd beschermd. Het derde deel bevatte de reactor en de motor.

De Deflector Shields van een Gamma-class waren indrukwekkend maar onder voortdurende geschut kon de reactor onvoldoende kracht opwekken om dezelfde energie aan de Shields af te staan.

TakenEdit

De Telgorn Corporation Gamma-class was een uitstekende Assault Shuttle. Het schip werd hoog aangeschreven door zowel de Officers als de soldaten omwille van de efficiëntie en doelgerichtheid tijdens een gevecht. De Shuttle droeg zeer zware Deflector Shields en 62% van de energie werd naar deze shields geleid.

Indien de Gamma werd gebruikt om een vijandelijk schip te enteren, probeerde het de vijand eerst lam te leggen door met de Ion Cannons en Turbolasers te vuren. Eens het schip was lamgelegd, legde de Gamma zichzelf vast met de Tractor Beam zodat het de troepen kon lossen. Deze troepen waren meestal de gespecialiseerde Spacetroopers. Indien de Gamma niet tot tegen een schip kon vliegen, werden de Spacetroopers verder van het doelwit gedropt.

Ook in de atmosfeer kon de Gamma-class zich weren en de meeste Star Destroyers hadden een Gamma-class met Spacetroopers aan boord.

Tarrin Datch ontsnapte ooit eens aan een Gamma-class Shuttle met de gewonde Jan Ors aan boord.

SpecificatiesEdit

WapensEdit

AnderenEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki