Wikia

Yodapedia

Gand Findsman

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Gand NEGAS.jpg

Gand Findsman

Een Gand Findsman was een lid van een sekte van Gands die via voortekens en rituelen personen of voorwerpen konden opsporen. Deze Gands genoten een groot aanzien van hun volk.

Specificaties & OorsprongEdit

De Gand Findsmen genoten een zeer groot aanzien in de cultuur van de Gand. Vele buitenstaanders stonden sceptisch ten opzichte van hun kunnen en vonden hun praktijken zeer vreemd. Maar de efficiëntie van de Findsmen toonde aan dat zij wel degelijk zeer speciale capaciteiten hadden. Doorheen de dichte mist op hun planeet Gand probeerden ze vluchtelingen of criminelen op te sporen. De Findsmen aanboden de mist en wachtten op tekenen om hen naar hun doelwit te leiden. Hiervoor gebruikte ze zeer vreemde apparatuur die enkel zij begrepen en konden bedienen.

Er bestonden verschillende sekten van Findsmen die allemaal andere ideeën hadden over hoe zij de idealen van de Findsmen konden vervullen. Sommige Findsmen sekten drongen erop aan dat hun leerlingen via speciale chemische baden knobbels en bulten lieten groeien op hun exoskelet. Deze bulten werden in gevechten gebruikt als wapens. Bepaalde sekten vochten ook tegen elkaar om een doelwit. Een derde sekte was nodig om dit conflict te stoppen.

In het universum werden de Findsmen – het meest gebruikte exportproduct van de Gand – ingehuurd als Bounty Hunters, Assassins, spoorzoekers of veiligheidspersoneel. Het traditionele wapen van de Findsman was de Gand Shockprod Staff, een v-vormig wapen met elektrisch geladen uiteinden. Findsmen met een reputatie mochten na verloop van tijd wapens dragen waarbij vijanden konden worden gedood of verlamd.

Buitenstaanders konden worden opgenomen in de rangen maar dan moesten ze voorgedragen worden door een Findsman. Dit gebeurde echter zeer zelden omdat de meeste buitenstaanders te egoïstisch waren ingesteld. Men vermoedde dat de Gand Findsmen tot op een zeker niveau Force Sensitive waren.

GeschiedenisEdit

Tijdens het Galactic Empire verminderde het aanzien van de Findsmen op Gand. Het Empire kon immers even makkelijk of zelfs makkelijker met hun moderne apparaten hetzelfde resultaat bereiken als de Findsmen. Verschillende Findsmen zoals Vytor Shrike en Venlyss Pnorr zochten andere oorden op. Ook Zuckuss was een Gand Findsman, al bleek uit een psychologisch onderzoek van de Gand dat hij mogelijk net niet geslaagd was in de testen om een Findsman te worden. Zuckuss leed echter ten tijde van dit interview aan schizofrenie dus het was moeilijk om te bepalen of dit nu waarheid of leugen was.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki