Wikia

Garel
Garel
Astrografisch
Regio:

Outer Rim

Fysisch
Terrein:

Steden
Plateaus

Maatschappelijk
Kolonisten:

Mensen

Taal:

Basic

Bezienswaardig:

Garel City

Affiliatie:

Galactic Empire

Garel was een planeet in de buurt van Lothal die in 3 BBY een tijdje fungeerde als de basis voor de schepen van de Phoenix Rebel Cell.

SpecificatiesEdit

Garel kon worden bezocht via Star Commuter Shuttles die op Lothal vertrokken en werden bestuurd door een RX Pilot Droid. Garel bevond zich slechts op enkele uren reistijd in Hyperspace van Lothal. De planeet bezat verschillende stedelijke centra met de modernste technologie. 's Nachts bezat Garel een paarse lucht. De oppervlakte was bezaaid met kenmerkende plateau-achtige rotsformaties.

De Specter Cell bezocht voor het eerst Garel om een wapendeal te saboteren tussen Minister Maketh Tua en de Aqualish Amda Wabo. Nadat het Empire Lothal stevig onder hun controle had en er voor de Specters geen toekomst meer was, besloot de Phoenix Rebel Cell zich in verschillende havens en docking bays op Garel te vestigen in afwachting van een nieuwe basis. Nadat Ezra Bridger per ongeluk de naam Garel vermeldde op Takobo kon een ID9 Seeker Droid dit briefen aan de Seventh Sister. Niet lang daarna verliet de vloot van Kassius Konstantine op bevel van Kallus Lothal en zette het koers naar Garel. De schepen van de Phoenix Cell moesten in allerijl vluchten en de Ghost kon net voorkomen dat de Liberator werd gegrepen door een Star Destroyer. Uiteindelijk konden de meeste schepen van de Phoenix Cell alsnog ontsnappen.

VerschijningEdit

BronEdit