Wikia

Yodapedia

Garindan

11.077pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Garindan
Kubaz.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Kubaz

Geslacht:

Man

Lengte:

1,85 meter
62 kilogram

Biografie
Thuiswereld:

Kubindi

Bijnaam:

Long Snoot, Snitch

Functie:

Meesterspion

Wapen:

Model 434 Blaster Pistol

Garindan was ten tijde van de Galactic Civil War een meesterspion op Mos Eisley. Garindan stond in Mos Eisley ook bekend als Long Snoot.

BiografieEdit

Privé-levenEdit

Garindan was afkomstig van de verarmde Hive Zabin in het legendarische Silver Forest of Dreams op Kubindi. Hij was een van de Kubaz die werd weggezonden van Kubindi om meer te weten te komen over het universum, andere species en nieuwe soorten voedsel. In tegenstelling tot veel van zijn soortgenoten kon Garindan zijn plaats vinden in het universum. Garindan werd ontzettend rijk, al liet hij dat nooit blijken.

Garindan was een soort van enigma op Mos Eisley. Hij kleedde zich steeds in zwarte kledij en gehuld in een lange, zwarte mantel met cape. Zijn grote, donkere bril en slurf voegden nog wat extra mysterie aan zijn uiterlijk toe. De inwoners van Mos Eisley vroegen zich af of deze attributen deel uitmaakten van een vermomming. Garindan kreeg daarom de bijnaam ‘Long Snoot’.

De inwoners van Mos Eisley waren het blijkbaar niet gewend om een Kubaz te ontmoeten, het species waartoe Garindan behoorde. Niemand had Garindan ooit zonder zijn cape en bril gezien. De grote bril droeg Garindan gewoon om zijn ogen te beschermen tegen de beide zonnen van Tatooine. Weinig inwoners wisten iets over Garindan en de spion deed er alles aan om dit ook zo te laten. Geruchten gingen de ronde dat Garindan erg rijk was. Zelden was de Kubaz aan goktafels te vinden. Regelmatig importeerde hij zijn favoriete insecten, al wist niemand voor wie de bestellingen waren bedoeld.

Gewapend met een verborgen Hold-out Blaster en een Model 434 Blaster Pistol trok Garindan door de straten van de stad. Hij wist erg goed wanneer de tijd was gekomen om indien nodig een situatie te ontvluchten.

Garindan street.jpg

Garindan in Mos Eisley

SpionEdit

Garindan werkte zich op als spion in Mos Eisley ten tijde van Jabba the Hutts leiderschap op de planeet. Jabba probeerde Garindan vaak valse informatie door te sturen (en ook andersom) zodat hij zijn zaken kon regelen. Zo goed als niets ontsnapte echter aan de aandacht van de spion. Garindan gebruikte soms Labria als zijn informatiebron over Jabba maar aangezien deze vaak valse informatie verkondigde, wou Garindan liever zijn Labria's hoorns afschieten. Tussen Garindan en Jabba ontstond er een soort van respect voor elkaars positie want zelfs Jabba maakte gebruik van Garindans kunsten. Andere regelmatige klanten van Garindan waren Imperial Prefect Eugene Talmont en Valarian.

Dat Garindan zoveel verschillende klanten had, bewees zijn kunde. Hij probeerde zoveel mogelijk neutraal te blijven in alle materies. Wie hem huurde, wist dat hij dezelfde informatie even later aan iemand anders kon verkopen. Op een bepaald moment hielp hij de veteraan Solomahal door een wederdienst te bewijzen. Garindan ontdekte dat er een aanhoudingsbevel gaande was voor een Brizzit dief met de naam Ilna.

In 0 BBY sloeg Garindan bijna de slag van zijn leven. Eugene Talmont had hem opgedragen om twee voortvluchtige droids in de gaten te houden. Garindan kwam op het spoor van een jonge Moisture Farmer en een oude man die vergezeld werden door twee droids naar Chalmun's Cantina door Feltipern Trevaggs vreemd gedrag. Trevagg ging aan de haal met M'iiyoom Onith en Garindan hield de oude man in de gaten die zeker een Jedi moest zijn aangezien hij een lightsaber gebruikte.

Nadat ze de Cantina hadden verlaten, volgde Garindan het spoor van de oude man en de jongen tot aan Docking Bay 94. Daar verwittigde Garindan onmiddellijk de Sandtroopers met zijn C1 Personal Comlink. De Sandtroopers kwamen net te laat maar Garindan werd goed betaald voor deze informatie.

Garindan.jpg

Garindan licht de Sandtroopers in

Enkele jaren later veranderde de situatie op Tatooine door de dood van Jabba the Hutt. Het machtsvacuüm en de daaropvolgende chaos bleek te gevaarlijk voor Garindan. Van de ene dag op de andere verdween de Kubaz op Tatooine. Sommigen dachten dat hij gewoon een andere vermomming had aangetrokken en nog steeds door de straten ronddwaalde.

Achter de schermenEdit

  • De stem van Garindan is eigenlijk die van een bekende Westernacteur die daarna door een synthesizer is gehaald.
  • Garindan werd gespeeld door Sadie Eddon.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki