Wikia

Yodapedia

Garm Bel Iblis

10.905pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Garm Bel Iblis
Garm Bel Iblis.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

MensCorellian

Geslacht:

Man

Lengte:

1,75 meter

Haarkleur:

Bruin (later grijs)

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Corellia

Titel/Rang:

His Excellency

Functie:

Senator

Affiliatie:

Galactic Republic
Corellia
Rebel Alliance

Relaties
Partner:

Arrianya Bel Iblis

Kinderen:

2

Garm Bel Iblis Senator.jpg

Senator Bel Iblis

Garm Bel Iblis TFUCG.jpg

Bel Iblis

Quote: "My wealth will fund the Rebellion, while Garm provides our fleet, and Mon Mothma our soldiers."
-- Bail Organa

Garm Bel Iblis was Senator van Corellia tijdens de Republic en later één van de oprichters van de Rebel Alliance.

BiografieEdit

Bel Iblis werd rond 55 BBY geboren op Corellia. Als Senator was Bel Iblis een gerespecteerd figuur met veel charisma. Bel Iblis vertegenwoordigde de Corellian Sector en slaagde erin om de rechten van de werelden te eren maar terwijl toch een sterk centraal gezag te installeren. Bel Iblis was één van de eerste tegenstanders van Palpatine toen zijn macht alsmaar begon toe te nemen. Bel Iblis kwam goed overeen met Fang Zar en werd gesteund door zijn Senatorial Aide Sena Leikvold Midanyl.

Tijdens de Separatist Crisis scheurde Corellia onder Bel Iblis af van de Republic omdat de planeet geen deel wou uitmaken van de Military Creation Act. Om deze overstap rechtsgeldig te maken, riep Bel Iblis Contemplanys Hermi aan wat een oude wet was en kon vertaald worden als ‘afscheiding door meditatie’. Corellia sloot zijn grenzen maar ondanks al deze inspanningen raakte de Sector toch betrokken bij de Clone Wars na de Battle of Duro. Bel Iblis genoot zeer veel respect op zijn eigen planeet Corellia.

In 18 BBY ontmoette Bel Iblis een jonge Han Solo waar Bel Iblis Solo’s naam onthield omdat Han twee intelligente vragen stelde over de veranderende situatie in het universum. Bel Iblis zou vanaf dat moment de loopbaan van Han Solo in de gaten houden.

Na de oprichting van het Galactic Empire raakte Bel Iblis nog meer gefrustreerd. Emperor Palpatine verplichtte Corellia om terug te keren en zich aan te sluiten bij het Galactic Empire. In Bail Organa vond Bel Iblis een bondgenoot die eveneens Palpatine in het geheim probeerde tegen te werken. De Imperial Senate bood geen uitweg en dus verkoos Bel Iblis alle andere uitwegen om het Empire te dwarsbomen. In tegenstelling tot Organa deed Bel Iblis niet geheimzinnig over zijn afgunst ten opzichte van Palpatine en het Empire. Daardoor trok hij al snel veel aandacht op zich van het ISB en COMPNOR. Op Anchoron ontsnapte Bel Iblis aan een bomaanslag die echter het leven eiste van zijn echtgenote en zijn familie. Hierdoor besliste Bel Iblis om volledig zijn steun te verlenen aan een nieuwe opstandelingenorganisatie. Hoewel hij was ontsnapt, dacht iedereen dat hij was gesneuveld in deze aanval. Hierdoor groeide zijn aanzien op Corellia tot die van een ware volksheld en legende.

Bel Iblis begon in het geheim een vloot te verzamelen en samen met Bail Organa en Mon Mothma begon hij de basis te leggen voor de komst van de Rebel Alliance. In de Corellian System Meetings stelden zij samen de tekst op van de Corellian Treaty. Bel Iblis werd echter op een moment gevangen genomen door de Bounty Hunter Chop’aa Notimo op Cloud City. Galen Marek, de nieuwe drijvende kracht achter de nieuwe opstandelingen, kon Bel Iblis echter bevrijden.

Vervolgens kwamen de nieuwe leiders van de Rebel Alliance op Corellia samen. Deze meeting werd echter verstoord door Darth Vader die hen gevangennam naar de Death Star I waar Galen Marek zijn leven opofferde om dat van de leiders van de Alliance te redden. Op Kashyyyk werd de Rebel Alliance kort daarna geboren. Nu Palpatine zijn vijanden kende, was Bel Iblis één van de publieke vijanden.

De nieuwe Rebel Alliance rekende op de vloot en de strategieën van Bel Iblis, de soldaten en de wijsheid van Mon Mothma en de diplomatie en de Credits van Bail Organa. Bel Iblis en Mon Mothma kwamen lang niet altijd met elkaar overeen maar Bail Organa kon de gemoederen bedaren. Bel Iblis was een voorstander om het Empire met geweld aan te pakken, wat niet altijd Mon Mothma’s bedoeling was.

Toen Bail Organa stierf in 0 BBY scheidden de wegen van Mothma en Bel Iblis. Bel Iblis vond dat Mothma steeds meer dictatoriaal te werk ging en hij vermoedde dat ze gewoon in zijn plaats wou regeren. Bel Iblis nam ontslag uit de Rebel Alliance alvorens het eerste grote gevecht werd gewonnen maar bleef zijn vendetta tegen het Empire voortzetten met een privéleger dat onder andere steun van de Bothans kreeg. Een belangrijke overwinning behaalde Bel Iblis op een Imperial Ubiqtorate basis te Tangrene. Bel Iblis vergaarde meer en meer schepen en ook andere kleine opstandelingengroepen, vonden aansluiting met zijn beweging.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki