Wikia

Garqi
Garqi.jpg
Astrografisch
Regio:

Outer Rim

Sector:

Cassander Sector
Tadrin Sector

Stelsel:

Garqi System

Sterren:

Garqi

Manen:

1

Omlooptijd:

388 dagen

Rotatietijd:

29 uren

Fysisch
Diameter:

12.300 kilometer

Atmosfeer:

Normaal

Zwaartekracht:

Standaard

Klimaat:

Gematigd

Terrein:

Velden
Regenwouden
Oceanen

Maatschappelijk
Inheems:

Rdava-Bird
Vert-Mite

Kolonisten:

Mens 92% (Garqians)

Hoofdstad:

Pesktda

Valuta:

Basic

Bezienswaardig:

Vlassy Nature Preserve
Garqi Agricultural University

Affiliatie:

Galactic Republic

Garqi field.jpg

Garqi’s velden

Garqi was een onbeduidende planeet in de Outer Rim. De planeet was wel een belangrijke Agriworld voor de Cassandran Worlds.

Geografie, Klimaat & LiggingEdit

Garqi was de derde planeet in het Garqi System. De planeet lag in de Cassander Sector en lag nabij Cassander op de Braxant Run. De planeet was bezaaid met vruchtbare weilanden en gronden, met regenwouden en met oceanen. De planeet was dun bevolkt door de Guarqians en werd zelden bezocht. De Vert-Mite was een levensvorm afkomstig van Garqi.

CultuurEdit

Hoewel de planeet dun bevolkt was, speelde het toch een belangrijke rol in de Cassander Sector. Als Agriworld was Garqi verantwoordelijk voor voedselreserves in drie Sectors en voor luxevoedsel in heel het universum. Het belangrijke exportproduct van de planeet was uiteraard voedsel. Garqi importeerde technologie en metalen. Garqi was niet zo bekend als andere Agriworlds maar het was een planeet met een gracieuze hoofdstad Pesktda en een prestigieuze universiteit, de Garqi Agricultural University.

De jonge Garqians hielden zich bezig in de straten van de Pesktda om verhalen van spacers te horen. Garqians waren trots op hun afkomst en hun accent leek op dat uit de Core Worlds. Anderen waren vaak jaloers op de Garqians omwille van de rijkdom van hun planeet. De Ithorians schonken zeldzame Bafforr-Trees aan Garqi voor de Pesktda Xenobotanical Garden ter ere van het respect van de Garqians voor hun milieu.

Eén op vier Garqians leefde in Pesktda. De andere bewoners leefden in steden die rond oogstdepots en Harvester-Droid stations waren gebouwd.

De Vlassy Nature Preserve was een reservaat op 800 kilometer in het Zuidwesten van de hoofdstad rond de Vlassy River. Dit gebied was ongeschikt voor bevruchting en de regenwouden van Bimiza Trees werden er niet ontbost.

GeschiedenisEdit

Rond 119 BBY was Cassander Tadrin de charismatische leider van een privé-conglomeraat, afkomstig van Esseles, dat 24 Agriworlds bestuurde. Tadrin was de cultuur van de Core Worlds beu en liet Droids vruchtbare planeten ontdekken die hij daarna liet bewonen door werknemers en hun families. Cassander's Star – later gewoon Cassander genoemd – werd de primaire planeet in de Cassandran Worlds waartoe ook Garqi behoorde. Na de dood van Tadrin zochten de Cassandran Worlds bijkomstige afzetmarkten. De Braxant Run was tijdens de Clone Wars een plaats waar veel Cassandran vrachtschepen op te vinden waren.

Tijdens de Clone Wars werd Garqi het slagveld van de Battle of Garqi waarin General Traavis sneuvelde tijdens Order 66.

Net voor de Battle of Yavin werd een Imperial Task force gestuurd om de regio te annexeren. De bewoners waren niet happig maar accepteerden hun lot. De greep van het Empire was trouwens veel losser dan in de Core Worlds. De regio werd opgesplitst in drie Sectors en Garqi werd onderverdeeld in de Tadrin Sector.

De productie op Garqi werd meet toegespitst op luxevoedsel voor banketten in de Core, zoals bonen voor Gourmet Caf en Hafa Vines, het basisproduct voor de sterke drank genaamd Cassandran Choholl.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki