Wikia

Gartogg
Gartogg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Gamorrean

Geslacht:

Man

Biografie
Thuiswereld:

Gamorr

Functie:

Wachter

Wapen:

Vibro-Ax

Affiliatie:

Jabba the Hutt

Quote: "The rest of us Gamorreans speak in complete sentences! Why can't you?"
-- Rogua

Gartogg was één van de negen Gamorreans die Jabba the Hutt onder dienst had in 4 ABY.

BiografieEdit

Gartogg was niet erg slim, zelfs voor een Gamorrean. Andere Gamorreans, vooral Rogua, aarzelden niet om Gartogg aan zijn beperkte verstandelijke capaciteiten te herinneren.

In 4 ABY was Gartogg vaak getuige van de geheimzinnige moorden die gebeurden in Jabba's Palace. Gartogg ontdekte steeds de lijken als eerste en nam deze mee tijdens zijn zoektocht naar de dader. Zo ontdekte Gartogg de lichamen van Ak-Buz, Phlegmin en een B'omarr Monk.

Gartogg wou graag meegaan op de Khetanna maar Ortugg liet hem enkel gaan als hij de moorden kon oplossen. Gartogg vermoedde dat Dannik Jerriko achter de moorden zat en hoewel hij het bij het rechte eind had, mocht hij toch niet deelnemen aan de Battle of Carkoon.

Dit betekende dat Gartogg zou blijven leven. Hij verliet Tatooine en begon te werken voor een smokkelaarorganisatie in gezelschap van de mummies van Phlegmin en de B'omarr Monk.

Achter de SchermenEdit

  • Pas in de Complete Star Wars Encyclopedia werd duidelijk welke Gamorrean Gartogg nu precies is.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki