Wikia

Yodapedia

Gavin Sykes

10.953pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Gavin Sykes
Gavyn Sykes.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens
Naboo

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Groen

Biografie
Thuiswereld:

Naboo

Titel/Rang:

Lieutenant
captain

Bijnaam:

Bravo 6

Vervoer:

N-1 Naboo Royal Starfighter

Affiliatie:

Naboo
Royal Naboo Security Forces

Sykes R2-C4.jpg

Sykes met R2-C4

Sykes Theed.jpg

Sykes in Theed

Quote: "Pleasure knowing you Lieutenant Sykes. You were well trained."
-- Captain Panaka

Gavin Sykes vocht in 32 BBY mee in het Naboo Space Battle waardoor de Invasion of Naboo tot een halt werd geroepen.

BiografieEdit

Gavyn Sykes raakte gewoon aan zowat alle voertuigen op Naboo alvorens hij toetrad tot de Royal Naboo Security Forces. Sykes was normaal gezien Bravo 6 in Bravo Squadron maar kon soms ook gewoon door de straten van Theed patrouilleren met een Flash Speeder.

In 32 BBY raakte Lieutenant Sykes betrokken in de Invasion of Naboo. Zo moest hij bijvoorbeld ervoor zorgen dat bondgenoot Borvo the Hutt zijn schip veilig doorheen de blokkade raakte en kon landen. Door Borvo’s apparatuur konden Sykes en Captain Kael een succesvolle aanval uitvoeren op communicatieapparatuur van de Trade Federation. Daarna doekte Sykes een slavenoperatie van de Neimoidians op en moest hij Borvo the Hutt stoppen die een verrader bleek te zijn en Kael doodde. Na de dood van Kael was Sykes de hoogste officier op Naboo van de Royal Naboo Security Forces.

Toen Captain Panaka later terugkeerde, overhandigde hij graag weer de leiding aan Panaka. Nadat Sykes een missie leidde naar Camp 4 en vele gevangenen bevrijden, vervoegde hij Amidala en Panaka naar Theed. Alvorens Bravo Squadron kon opstijgen, vernietigde Sykes enkele AAT Tanks zodat de kust veiliger was. In de Theed Hangar haastte Sykes zich met de gele R2 Astromech Droid R2-C4 naar een N-1 Naboo Royal Starfighter. In het gevecht beschadigde Sykes de Shield Generator en de Tractor Beams van de Saak’ak zodat Anakin Skywalker in de hangars van het schip kon vliegen. Tijdens de feestelijkheden, bevond Sykes zich met andere leden van de Royal Naboo Security Forces achter Queen Amidala.

Rond 1 ABY leefde Sykes nog steeds op Naboo en de Captain stond graag avonturiers te woord om hen aan een missie te helpen.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki