Wikia

Yodapedia

Gelagrub

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Gelagrub
Gelagrub.jpg
Biologie
Indeling:

Non-Intelligent

Classificatie:

Insect

Lengte:

4,00 meter

Voeding:

Herbivoor

Herkomst
Thuisplaneet:

Felucia

De Gelagrub of Felucia Ground Beetle was een insectachtige levensvorm van op de planeet Felucia.

FysiologieEdit

Wanneer de Gelagrub nog in het stadium van een larve zat, was het een blauwachtig, doorschijnend dier van ongeveer vier meter lang. Het had twee ogen, een brede mond en minstens vijf paar korte ledematen. De transparante schijn op hun lichaam was afkomstig door de vertering van bepaalde UV filterende chemische stoffen die aanwezig waren in de planten op Felucia.

LevenEdit

De Gelagrub was een mooi voorbeeld van hoe het leven op Felucia zich had aangepast aan de intense concentraties van ultraviolette lichtstralen die de planeet voortdurend bestraalden. Gelagrubs waren als larven voortdurend aan het eten van de vegetatie die zich op de grond of net boven de grond van Felucia bevond. Als larven waren deze dieren ook vrij tam en zelfs makkelijk te berijden. Soms werden de Gelagrubs getransporteerd naar andere jungleplaneten.

Men kon hen perfect gebruiken als vervoersmiddel doorheen de buitengewone vegetatie van Felucia. Zowel de Gossams als de Clone Troopers maakten van de Gelagrub gebruik als vervoersmiddel. Het voordeel was dat de Gelagrub een berijder beschouwde als een deel van het lichaam en dus obstakels automatisch vermeed die de berijder zouden kunnen beschadigen.

Als de Gelagrub veranderde in een pop, verscheen het dier uiteindelijk als een kever met een hard schild dat (zon)licht terugkaatste.

Achter de schermenEdit

  • De ontwerper en bouwer van de CGI Gelagrub was Paul Giacoppo van ILM.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki