Wikia

Yodapedia

Geonosian Containment Field

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Geonosian Containment Field
Containment Field.jpg
Product
Model:

Geonosian Containment Field Generator

Ontwerp:

Gordarl Weaponsmiths

Fabrikant:

Gordarl Weaponsmiths

Specificaties
Formaat:

2,50 meter groot

Functies
Gebruik:

Geonosians

Taken:

Gevangen houden

Gebruikers:

Geonosians

Containment Field NEGTW.jpg

Leeg Containment Field

Quote: "It may be difficult to secure your release."
-- Dooku

Een Geonosian Containment Field (Generator) was een energieveld dat in staat was om een gevangene volledig vast te houden zonder dat deze zich kon bewegen.

Uitzicht & SpecificatiesEdit

Het Geonosian Containment Field werd gemaakt door de Gordarl Weaponsmiths en werd gegenereerd door twee gloeiende bollen in het plafond en op de grond. Deze bollen creëerden een magnetisch veld met twee tegenstrijdige polen zodat het aanwezige veld een persoon kon vastzetten. Een gevangene moest afzonderlijke boeien dragen rond de polsen en enkels die hem of haar deden zweven in het magnetische veld. Zelfs de sterkste tegenstanders konden niets vermogen tegen de kracht van dit veld. De boeien dienden ook om de levensfuncties na te gaan en om verdovende stoten uit te delen indien nodig. Het veld kon zo’n 2,50 meter hoog worden en men kon het veld van op zo’n 40 meter afstand bedienen.

Naast het veld, straalden de generatoren van het Containment Field ook willekeurige elektrische impulsen uit. Deze waren zichtbaar rondom het veld zelf. Deze storingen hadden een invloed op het brein van de gevangene waardoor de concentratie werd verstoord. Bovendien konden de boeien ingesteld worden om de gevangene te laten ronddraaien wat de concentratie nog meer verstoorde. In de laagste stelling zorgde deze straling enkel voor een lichte hoofdpijn maar als deze werd verhoogd kon het een slachtoffer volledig breken van alle wilskracht. Daarom was het Containment Field ook een uitstekende foltermethode.

Een te lange blootstelling aan deze stralingen konden voor permanente beschadiging zorgen in de hersenen, spraakproblemen of geheugenverlies tot gevolg hebben. Bij een Jedi verstoorde het veld zijn connectie met de Force. Het kon wel enkele weken duren maar een Containment Field was in staat om een Jedi gedurende enkele weken volledig te breken.

GebruikEdit

De Geonosians gebruikten deze Containment Fields enkel om hun gevaarlijkste gevangenen vast te zetten. De generator van zo’n veld was ontzettend duur en moest in een afzonderlijke cel worden geplaatst omdat het magnetische veld andere apparatuur kon verstoren. In 22 BBY gebruikten de Geonosians deze apparatuur om Obi-Wan Kenobi gevangen te zetten. Dooku was geïnteresseerd in deze methode omdat dit mogelijk de wilskracht van Kenobi zou breken. Obi-Wan was echter niet geïnteresseerd in Dookus aanbod om zich bij hem aan te sluiten om de Sith te vernietigen.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki