Wikia

Geonosian Static Pike
Picador Orray.jpg
Product
Model:

Gordarl Weaponsmiths Static Pike

Type:

Melee

Ontwerp:

Geonosian

Fabrikant:

Gordarl Weaponsmiths

Prijs:

650 Credits

Specificaties
Bereik:

3,60 - 4,00 meter

Afmeting:

1,50 kg (gewicht)

Affiliaties
Gebruikers:

Geonosian

De Geonosian Static Pike was een handwapen dat werd gebruikt door de Geonosians van de Stalgasin Hive in 22 BBY.

De Static Pike was een geëvolueerde versie van de Geonosian Spear en leek erg op een Force Pike. In de gewelddadige samenleving op Geonosis werden tal van handwapens gebruikt waaronder tijdens de Petranaki gevechten om gevaarlijke wezens of tegenstanders te verslaan.

De Geonosian Static Pike was ongeveer hetzelfde wapen als de Geonosian Spear, namelijk een speer met een verstevigd handvat en een lange en erg scherpe metalen punt aan het einde. Met de opkomst van Geonosian Picadors groeide de nood om dit wapen verder te ontwikkelen. Om de Picadors een efficiënt wapen te geven om gevangenen en beesten voort te drijven voegden de Gordarl Weaponsmiths er een electrostatische functie aan toe. De punt van de Static Pike was dus electrisch geladen en kon een flinke stroomstoot veroorzaken. De Static Pike was tweemaal zo lang als de Geonosian Spear en was vervaardigd uit veel sterker en beter materiaal.

De sterkte van de stroomstoot kon worden aangepast zodat de Static Pike een lichte schok kon veroorzaken maar ook dodelijke schokken indien beesten uitbraken. De Picador zelf kon geen schokken krijgen aangezien het handvat geen stroom kon geleiden en bovendien was beschermd.

Kortere versies van de Static Pike werden gebruikt in de catacomben van de nesten van de Geonosians. De lange versies waren immers niet echt geschikt om tegenstanders van nabij te raken. De Static Pike was een handwapen maar was vooral handig om vijanden op enige afstand te houden of te raken. Geonosian wachters waren ook bewapend met Static Pikes.

Acklay Static Pike.jpg

Kenobi verwondt de Acklay

Net voor de Battle of Geonosis gebruikten de Geonosian Picadors de Static Pikes om een Reek, een Nexu en een Acklay in bedwang te houden, gezeten op Orrays. Later in het gevecht gebruikte Obi-Wan Kenobi een Static Pike om de Acklay te verwonden maar het beest beet de Static Pike gewoon in twee.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki