Wikia

Yodapedia

Gerin Toda

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Gerin Toda
Gerin.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Tammuz-an

Geslacht:

Vrouw

Haarkleur:

Blond

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Thuiswereld:

Tammuz-an

Titel/Rang:

Princess

Wapen:

Stunner

Affiliatie:

Tammuz-an

Relaties
Vader:

Malameu Toda

Gerin Toda.jpg

Gerin en haar vader Toda

Quote: "Whose side are you on, Gerin?"
-- Lord Toda

Gerin Toda was de dochter van Lord Toda van de Outer Territories op Tammuz-an.

BiografieEdit

Gerin Toda groeide op als een vrijgevochten jonge en aantrekkelijke Tammuz-an. Als Princess hield ze een oogje in het zeil op haar jongere broer Cody. Malameu Toda was een strenge vader maar met het hart op de juiste plaats.

In 15 BBY zocht Mon Julpa een alliantie met de Outer Territories van Tammuz-an en met Toda. Toda stelde zich afwachtend op maar Gerin liet al snel doorschemeren dat vrede voor alle partijen het beste was. Bovendien had Gerin een boontje voor Mon Julpa en dat gevoel was wederzijds.

Net na de vredesonderhandelingen ontsnapte de piraat Gir Kybo Ren-Cha die Gerin gevangen nam en ontvoerde naar de Bog Moon of Bogden. Gerin werd opgesloten in een cel en het oude wrak waar Kybo Ren zijn basis had geïnstalleerd, wemelde van de Sungwas. Gerin kon zich echter weren in een gevecht en ontsnapte uit haar cel. Toen ze op de vlucht was voor de Sungwas stootte ze op Jann Tosh en C-3PO die haar kwamen redden.

Kybo Ren had het op een akkoord gegooid met Mon Julpa om zijn bendeleden te bevrijden in ruil voor Gerin. Kybo Ren hield zich uiteraard niet aan deze afspraak en daarop hadden Mon Julpa en Toda gerekend. De troepenmacht van Tammuz-an had zich verborgen in de Dianoga en namen de piraten opnieuw gevangen.

Na dit avontuur bloeide de romance tussen Gerin en Julpa open. Gerin zag haar jongere broer niet lang daarna vertrekken naar de Academy in gezelschap van Jann Tosh, R2-D2 en C-3PO.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki