Wikia

Yodapedia

Giddean Danu

10.900pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Giddean Danu
Giddean Danu.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens (Kuati)

Geslacht:

Man

Lengte:

1,96 meter

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Kuat

Titel/Rang:

His Excellency

Functie:

Senator van Kuat

Affiliatie:

Galactic Republic
Delegation of 2000

Danu Breemu.jpg

Giddean Danu & Bana Breemu

Quote: "The constitution is in shreds. Amendment after amendment ... executive directives, sometimes a dozen in one day."
-- Giddean Danu

Giddean Danu was de Senator van Kuat tijdens de Clone Wars en een lid van de Delegation of 2000.

BiografieEdit

Giddean Danu werd aangesteld als Senator van Kuat nadat Risi Lenoan ontslag had moeten nemen. Onara Kuat stelde Danu aan in de hoop dat hij politiek een zwak figuur zou slaan. Maar Giddean Danu stelde het centraal gezag van op Kuat in vraag en steunde veelal de Jedi tijdens de Clone Wars. Kuat profiteerde van de Clone Wars als economische grootmacht maar Danu vond dat men geen misbruik mocht maken van deze situatie. Talloze industriëlen van op Kuat steunden de oorlog en Palpatine zodoende dat Danu er alleen voorstond in zijn strijd tegen het oorlogskapitalisme. Onara probeerde Danu uit zijn ambt te verwijderen maar Kuat of Kuat riep haar motie terug en geloofde in Danu om Kuat perfect te vertegenwoordigen. Danu overleefde tweemaal een verzoek om hem af te zetten als Senator. Danu wou zelfs de politiek op Kuat wijzigen en een onderzoek instellen naar de activiteiten van Onara Kuat op Coruscant.

Maar Danu was een politiek sterk figuur, gekend om zijn humorloos en streng karakter. Als Senator droeg Danu een wit pak met een Kuati Turban. Danu was pragmatisch in zijn aanpak en realiseerde zich hoe weinig Senators beseften hoe laag het moraal in de Galactic Senate was gezakt. Hij zag de Jedi als hulpmiddel om deze corruptie tot een halt te roepen. Hij had een goede band met sommige Jedi opgebouwd op Coruscant.

Giddean Danu was aanwezig toen Palpatine landde na zijn ontvoering tijdens de Battle of Coruscant. Daarna werd hij in het geheim uitgenodigd door Bail Organa en Mon Mothma om de vergaderingen van de Delegation of 2000 bij te wonen. Danu was op beide vergaderingen aanwezig. Giddeans kwaliteiten waren opgevallen bij Bail Organa en Mon Mothma. Vooral Danu's realistische en gefundeerde redeneringen waren welkom in de Delegation of 2000. Hij was later niet aanwezig toen Padmé Amidala de Petition of 2000 aan Palpatine overhandigde.

Nadat was gebleken dat Danu de Petition of 2000 had ondertekend, moest hij zich naar de wil van de aristocratische leiders van Kuat schikken, wat hij ook deed. Danu bleef een aanhanger van Mon Mothma en bedacht dat hij beter in het geniep kon proberen om enige opstand te helpen als Senator dan dat iemand anders zijn functie zou overnemen.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki