Wikia

Glid Station
Glid Station
Locatie
Planeet:

Orto Plutonia

Type:

Basis

Geschiedenis
Eigenaar:

Galactic Republic

Quote: "Anakin, stay here with the Senator and the Droids while we secure the base."
-- Obi-Wan Kenobi

Glid Station was een basis van de Galactic Republic op Orto Plutonia.

GeschiedenisEdit

Glid Station werd op aanvraag van Chairman Chi Cho opgericht op Orto Plutonia om een aanval van de CIS op Pantora tegen te gaan. De basis werd bemand door Cold Assault Clone Troopers die zich met CK-6 Swoops verplaatsten. De basis kende een controlepost en een hangar voor de Swoops.

Maar Glid Station werd gadegeslagen door de Talz stam van Thi-Sen. Nadat ze de CIS Droids hadden uitgeschakeld, keerden ze zich nu ook tegen de andere indringers en Glid Station werd tot op de laatste Clone uitgeschakeld.

Dit was het signaal voor Chi Cho om de hulp in te schakelen van de Republic en de Jedi Obi-Wan Kenobi en Anakin Skywalker. Kenobi was getuige van de ravage die was aangericht maar vermoedde dat het geen CIS Droids waren geweest omdat ze de apparatuur ongemoeid hadden gelaten.

Kenobi kreeg gelijk toen ze de Talz ontdekten. Na de Battle of Orto Plutonia verlieten de Pantorans en de Republic Orto Plutonia over aan de Talz waardoor Glid Station verlaten achterbleef.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki