Wikia

Yodapedia

Gnarltree

10.834pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Gnarltree.jpg

Gnarltree

Dagobah MQ.jpg

Luke voor de enorme Gnarltrees

Gnarltrees waren enorme bomen op de moerasplaneet Dagobah met extreem prominente wortels.

FysiologieEdit

De Gnarltrees vormden het uitzicht in de duistere moerassen van Dagobah. Deze enorme bomen hadden gigantische wortels die hoog boven de grond stonden zodat de boom zelf niet in het moeras lag. De wortels van een Gnarltree zorgden soms voor een grot of doorgang onder de boom. De schors van de Gnarltree was bedenkt met allerlei schimmels en was zeer hard, een soort verkalkt hout. De Gnarltrees waren ook essentieel voor de fauna van Dagobah omdat ze de woonst waren van tal van dieren als de Bogwing. De hele voedselpiramide speelde zich op en rond de Gnarltree af op Dagobah.

Om zich voort te plantten, scheidden Gnarltrees beweegbare wortels af, ter grootte van een Astromech Droid. Deze wortels begonnen te groeien naast een boom en waren in de eerste fase kwetsbaar en prooien voor Bogwings en Jubba Birds. Vanaf het moment dat ze zich konen losrukken, begonnen ze meteen op prooien te jagen zodat ze snel konden groeien. Wanneer deze sporen groeiden, werden het Knobby White Spiders. Als deze een bepaalde grootte hadden bereikt, staken ze hun acht poten in de grond en begon de levensloop van een nieuwe Gnarltree. De verandering van spinachtige naar boom gebeurde erg snel. Na drie maanden was de huid van de spin volledig verkleurd en niet langer op te merken tussen de andere bomen.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki