Wikia

Yodapedia

Gobi Glie

10.830pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Gobi Glie
Gobi Glie.png
Uiterlijke kenmerken
Species:

Twi'lek

Geslacht:

Man

Lengte:

1,84 meter

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Ryloth

Functie:

Vrijheidsstrijder
Minstreel

Wapen:

LL-30S Blaster Pistol

Vervoer:

Blurrg

Affiliatie:

Cham Syndulla

Quote: "Gobi, get better, I need you."
-- Cham Syndulla

Gobi Glie was een Twi'lek die tijdens de Clone Wars op Ryloth een van de trouwe Lieutenants was van Cham Syndulla.

BiografieEdit

Gobi Glie was niet alleen een vriend van Cham Syndulla, hij was tevens de minstreel van de groep strijders tijdens de bezetting van Ryloth door de CIS. Syndulla voelde zichzelf niet zo groots, ook niet toen Gobi een episch lied over hem schreef en voordroeg. Gobi zei tegen Cham dat een symbool erg belangrijk was voor de Twi'leks in hun strijd. Gobi's liederen en verhalen hielpen immers om de Twi'leks te verenigen in de strijd tegen de CIS.

Tijdens de Battle of Ryloth en na de evacuatie van hun eerste thuisbasis werd Gobi lichtgewond aan de arm in een gevecht met Battle Droids. Gobi geloofde in tegenstelling tot Cham wel in de Republic en in Ima-Gun Di die de Twi'leks bijstond toen hun planeet werd veroverd. Toen Mace Windu arriveerde op Ryloth zei Syndulla dat hij Gobi nodig had en hij vroeg hem om snel weer beter te worden. Gobi was op tijd hersteld om deel te nemen aan de verovering van Lessu waarbij Wat Tambor werd gegrepen.

Ten tijde van het Galactic Empire was Gobi nog steeds een van Sundulla's trouwste luitenants.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki