Wikia

Yodapedia

Gondola Speeder

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Gondola Speeder
Gondola Speeder1.jpg
Product
Model:

Naboo Gondola Speeder

Klasse:

Watervoertuig

Fabrikant:

Varykino Workshop

Specificaties
Afmeting:

7,90 meter

Snelheid:

100 km/h

Bemanning:

1

Passagiers:

3 (indien geen vracht)

Affiliaties
Affiliatie:

Naboo

De Gondola Speeder was een elegant voertuig dat op Repulsorlifts werkte en dat ontwikkeld was op Naboo om over water te vliegen.

ConstructieEdit

De Naboo Gondola Speeder was een gestroomlijnd en elegant toestel. Het werd voortgedreven door twee motoren. In tegenstelling tot andere Repulsorlifts was de Gondola Speeder geen geïmporteerd toestel en werd het op Naboo zelf vervaardigd in kleine afzonderlijke werkplaatsen rondom de meren van de planeet.

Eén piloot bestuurde de Gondola met een stuur. De plaats achter hem werd ingenomen door eventuele bagage of lading. Als er geen vracht te vervoeren was, kon de Gondola nog drie passagiers meevoeren. Tijdens de vlucht op volle snelheid vloog een Gondola zo'n twee meter boven het wateroppervlak uit en kon het snelheden tot 100 km/h halen.

GebruikEdit

In vroegere tijden gebruikten de bewoners van het Lake Country trage boten die met de tandwielen of zwakke motoren werden aangedreven. Dit maakte hen kwetsbaar tijdens de Invasion of Naboo en andere conflicten.

De Gondola Speeder bood een oplossing voor deze problemen. Het ontwerp en verbruik waren in overeenstemming met de geest van Naboo en konden perfect opereren op de meren. De Gondola werd wel niet gebruikt bij storm aangezien de reizigers niet beschermd waren in de Speeder.

De Gondola was niet geruisloos maar men kon elkaar wel verstaan in een conversatie. Het materiaal van de Gondola Speeders was niet versterkt aangezien het bedoeling was dat ze in vreedzame situaties werden gebruikt. In noodsituaties kon de Gondola dienen als een gewone boot en was er een communicatiesysteem aanwezig.

Gondola Speeder.jpg

Anakin en Padmé stappen uit de Gondola Speeder te Varykino

Naberrie Gondola SpeederEdit

De Naberrie familie bezat een Gondola Speeder in de grijze kleur met rode en groene markeringen. Deze Speeder was gemaakt door een stielman op een nabijgelegen eiland. De Speeder werd gebruikt door de leden van de Naberrie familie en door het personeel van Varykino. Paddy Accu was de vaste bestuurder van de Gondola Speeder van de Naberrie familie.

In 22 BBY gebruikten Padmé Amidala en Anakin Skywalker een Gondola om naar Varykino te reizen. Paddy Accu bestuurde het schip.

Achter de SchermenEdit

  • Er bestaat een deleted scene waarin Padmé en Anakin in de Gondola Speeder stappen waar Paddy Accu hun bagage aanneemt.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki