Wikia

Yodapedia

Gor

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Gor
Roggwart.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Roggwart

Geslacht:

Man

Lengte:

4,65 meter
254 kilograms

Oogkleur:

Geel

Biografie
Thuiswereld:

Guiteica

Overleden:

22 BBY

Functie:

Huisdier

Affiliatie:

Grievous

Gor Vebb Fisto.png

Gor vs Vebb & Fisto

Quote: "Gor, time to entertain our guests."
-- General Grievous

Gor was een Roggwart en het huisdier van General Grievous tijdens de Clone Wars.

BiografieEdit

Gor werd geboren op Guiteica waar hij in de Bitthævrian War strijdde tegen de Kaleesh. Na de oorlog nam de krijgsheer Qymaen jai Sheelal Gor mee naar Kalee. Toen Sheelal veranderde in Grievous vergat hij Gor niet en nam hij de Roggwart mee. Grievous hield Gor op zijn fort te Vassek als waakdier van zijn domein. De relatie tussen Grievous en Gor moet goed zijn geweest, want toen Grievous in 22 BBY terugkeerde naar zijn fort, riep hij Gors naam toen niemand van het personeel hem meteen kwam begroeten.

Gor was naar het voorbeeld van zijn meester uitgerust met allerlei pantsers aan zijn schouders, op zijn borst en hij droeg ook een helm. De mechanische armen op de rug van Gor waren speciaal aangepast met een harnas door A-4D. Net als andere Roggwarts kon Gor zijn klauwen aan zijn voorpoten intrekken.

Toen Kit Fisto en Nahdar Vebb Vassek bezochten om Nute Gunray te arresteren, werden ze naar het fort van Grievous geleid. Nadat de Jedi Grievous hadden beschadigd en hij zich had moeten terugtrekken, zette de Kaleesh zijn huisdier in om Kit Fisto, Nahdar Vebb en Commander Fil te doden. Toen Gor tevoorschijn kwam, resulteerde de confrontatie in een gewelddadig duel. Gor greep Fil met zijn staart en sloeg hem te pletter. Daarop sneed Vebb Gors staart af en kon Kit Fisto de armen van het woeste monster afhakken. Fisto verloste Gor uit zijn lijden met een steek in zijn hals met de Lightsaber. Grievous was woedend toen zijn waakdier was gedood door de Jedi.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki