Wikia

Gorog
Gorog TFU
Biologie
Indeling:

Non-intelligent

Voeding:

Carnivoor

Ademhaling:

Zuurstof

Een Gorog was een enorm groot en gevaarlijk dier waarvan werd gezegd dat het Rancors als ontbijt at.

FysiologieEdit

De Gorog was een dier van indrukwekkende gestalte. Het kon makkelijk een volwassen Rancor grijpen en hem meters verder wegwerpen. De Gorog liep op zijn achterste poten, maar steunde op de grond met zijn voorpoten. Onder de kop had de Gorog vier enorme slagtanden steken. Het hele lichaam was gepantserd en het dier bezat grote klauwen. Omwille van zijn grootte, bezat de Gorog twee harten.

GeschiedenisEdit

In 1 ABY hield Baron Merillion Tarko op Cato Neimoidia een Gorog in zijn Tarko-Se Arena als hoofdattractie. Toen Rahm Kota gevangen was genomen door Tarko, moest Starkiller dit dier bestrijden. Starkiller moest dit doen terwijl hij een gewonde Kota moest beschermen.

Nadat Starkiller de kop van het monster aanviel, kon de Gorog losbreken. Hij achtervolgde hen en de platformen waarop ze liepen, braken onverbiddelijk af. De Gorog verslond zijn meester, Baron Tarko, en greep Kota vast. Toen het gewicht in de arena het begaf toen de Gorog neerviel, dreigde Kota samen met het dier in een ravijn neer te storten. Starkiller kon met de Rogue Shadow Kota vangen terwijl de Gorog te pletter viel.

Maar na Starkillers ontsnapping, ontdekten Boba Fett en Xasha het levenloze karkas van de Gorog. De verrassing was groot toen bleek dat het monster nog in leven was. Fett lokaliseerde het extra hart van het dier en vuurde er een raket op af. Daarna gebruikte hij zichzelf als projectiel en schoot door het lichaam van het monster heen met zijn Jet Pack. Dit betekende voorgoed het einde van deze Gorog.

BronEdit