Wikia

Yodapedia

Graf Zapalo

10.843pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Graf Zapalo
Graf Zapalo.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens, Naboo

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Naboo

Titel/Rang:

Master of Sciences

Functie:

Royal Advisory Council lid

Affiliatie:

Naboo

Graf Zapalo was de Master of Sciences in de Royal Advisory Council op Naboo.

BiografieEdit

Graf Zapalo1.jpg

Graf Zapalo in 22 BBY

Net zoals alle andere leden van de Royal Advisory Council had Graf Zapalo al zijn strepen verdiend alvorens hij dit politieke ambt bekleedde. Zapalo was een getalenteerd oceanograaf die in de Council de vertegenwoordiger was van alle wetenschappers, filosofen en landbouwers. Het was typerend voor de Naboo dat Zapalo zowel de wetenschappers en de filosofen vertegenwoordigde, twee takken die elkaar niet altijd waardeerden of begrepen. Op Naboo bestond er echter een groot wederzijds respect zodat dit toch mogelijk was.

Graf Zapalo was aanwezig in de Theed Palace Throne Room toen de Invasion of Naboo in 32 BBY begon. Na de overwinning leidde hij een aantal projecten die bijdroegen tot de expansie van Naboo. Deze projecten werden gezamenlijk met de Gungans uitgevoerd.

Eén van deze projecten was een kaart opstellen van de talrijke tunnels die zich in de kern van Naboo bevonden. Met dit in kaart te brengen, hoopten de wetenschappers meer te weten te komen over de unieke honingraat structuur van Naboo. Om dit te realiseren werd de ER-1 Probe Droid gebouwd.

Een tweede project was het bouwen van de speciale Mantaris-class Amphibious Medium Transport om Ohma-D'un te helpen koloniseren.

Net voor het uitbreken van de Clone Wars zetelde Graf Zapalo opnieuw in de Royal Advisory Council onder Queen Jamillia. Normaal zetelden de leden drie jaar in de Council alvorens ze opnieuw verkozen werden.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki